مولاوردی خبر داد؛

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دولت یازدهم

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۳:۳۶:۵۵
کد خبر: ۵۳۵۴۷۸
افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دولت یازدهم
معاون رییس جمهوری در شهرستان مهر گفت: بر اساس نتایج سرشماری و طبق اعلام آن نرخ مشارکت اجتماعی زنان به ۱۴ و ۹ دهم درصد رسیده است که پیش از این ۱۳ و سه دهم بود این نشان توانمندی های زنان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری، روز گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص بحث اشتغال زنان گفت: در ماموریت امور بانوان و خانواده اشتغال زایی نیست، ما آسیب ها را شناسایی و در مورد آن آسیب ها ظرفیت ها را مدیریت می کنیم و برای حل آن مشکلات گام بر می داریم.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد سند اشتغال را فراهم کند که بخش زنان آن سند را به امور بانوان محول شد مطالبی در بخش زنان سرپرست خانوار و دختران دانشگاهی در نظر گرفته ایم اما برای حصول نتیجه فاصله زمانی زیادی به طول انجامید و امید است در آینده نزدیک به نتیجه برسد، اظهار داشت: بر اساس نتایج سرشماری و طبق اعلام آن نرخ مشارکت اجتماعی زنان به ۱۴ و ۹ دهم درصد رسیده است که پیش از این ۱۳ و سه دهم بود این نشان توانمندی های زنان دارد.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از ۱۰ درصد معتادین را زنان تشکیل هستند، اظهار داشت: متاسفانه بین ۶۲ تا ۶۵ درصد معتادین متاهل هستند که احتمال خشونت در خانوار وجود دارد و جای نگرانی دارد که پایین آمدن سن اعتیاد در دختران به ۱۳ سال رسیده و الگوی مصرف از سنتی به صنعتی تغییر یافته است.

مولاوردی با اشاره به اینکه برای ورود زنان به استادیوم ها به دنبال سازوکارهای فقهی، عرفی و شرعی هستیم که بتوانیم زنان وارد ورزشگاه ها شوند اما به این معنا نیست که در تمام مسابقات باشد، افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره «ریحانه» را راه اندازی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی ها در اسیب های اجتماعی ادامه دارد،اظهار کرد: پژوهش انجام شده و برای نظر خواهی و کسب راهکار عملی به دستگاه های مختلف ارائه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز