روز گذشته صورت گرفت؛

اجرای گرامیداشت ساعت زمین با خاموشی بزرگترین ساعت خاورمیانه و نورپردازی های پایتخت

۱۳۹۶/۰۱/۰۶ - ۱۲:۵۷:۴۶
کد خبر: ۵۳۷۵۹۲
اجرای گرامیداشت ساعت زمین با خاموشی بزرگترین ساعت خاورمیانه و نورپردازی های پایتخت
همزمان با روز ساعت زمین چراغهای پل طبیعت و برج میلاد و سایر المان های شهری در جهت کمک به جلوگیری از تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی زمین به مدت یک ساعت خاموش شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، روز گذشته 5 فروردین ماه 1396 ایران در روز ساعت زمین همزمان با سراسر جهان المان های مهم شهری و روشنایی های اضافی به مدت یک ساعت به وقت محلی 20:30 الی 21:30  خاموش شدند.

همچنین با هماهنگی به عمل آمده، اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران به طرح جهانی ساعت زمین پیوسته و تمامی نورپردازی ساختمان هتل ها نیز دیروز خاموش شدند. 

لازم به ذکر است که در روز ساعت زمین علاوه بر خاموشی برج میلاد، برج آزادی، پل طبیعت، گنبد مینا و سایر المان های دیگر جهت همراهی بیشتر با این طرح جهانی و برای نخستین  بار بزرگترین ساعت خاورمیانه و نورپردازی های شهری به همت سازمان زیبا سازی شهر تهران نیز به مدت 1 ساعت خاموش شد.

گفتنی است از ظرفیت اجتماعی 17 هزار عضو داوطلب در 354 کانون محیط زیست سرای محلات  جهت انتقال پیام ها و آموزش های محیط زیستی به شهروندان من جمله فرهنگسازی موضوعات مرتبط با کاهش مصرف انرژی در برگزاری مراسم استفاده شد.

طرح ساعت زمین با هدف جلوگیری از تغییرات اقلیمی برای اولین بار در سال 2007 در شهر سیدنی استرالیا اجرا شد و با استقبال بی نظیر مردم به یک طرح جهانی تبدیل شد. ایران نیز از سال 2011 با خاموشی 1 ساعته برج میلاد به این طرح جهانی پیوست و در حال حاضر المانهای شهری بیشتری از تهران و سایر شهرها مانند ، اصفهان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، نیشابور، همدان، ارومیه، عسلویه و خرم آباد به این طرح پیوسته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز