ممنوعیت صید ماهی در رودخانه های استان مازندران

۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۱۳:۰۶:۳۳
کد خبر: ۵۳۹۲۷۷
ممنوعیت صید ماهی در رودخانه های استان مازندران
مامورین حفاظت محیط زیست استان همزمان با فصل تکثیر وتخم ریزی ماهیان اقدام به جمع آوری تورهای ماهیگیری غیرمجاز از رودخانه ها و 117 قطعه ماهی کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، با توجه به فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان رودخانه ای(15 اسفند)، صید هر گونه ماهی تا پایان فصل تخم ریزی(15 اردیبهشت) در سطح رودخانه ها ،آبراه ها وتالاب های استان ممنوع است.

در این رابطه مامورین حفاظت محیط زیست نور طی گشت وکنترل در رودخانه این شهرستان 50 قطعه ماهی کولی گرفتار در تور را در رودخانه رهاسازی و 60 متر تور ماهیگیری،6بند چوبی و 5 عدد کرفا راتخریب کردند.

همچنین مامورین حفاظت محیط زیست بابل طی گزارش دریافتی مبنی بر حضور صیاد غیرمجاز در رودخانه بابلکنار برای صیدماهی در محل حضور یافتند و یک متخلف را به همراه 67 قطعه ماهی و موتور برق دستگیر نمودند.متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی نمودند.

مامورین حفاظت محیط زیست جویبار نیز دریک عملیات مشترک با مامورین یگان حفاظت منابع آبزیان چپکرود 100 رشته دام ماهیگیری غیرمجاز را از دهانه  رودخانه های سیاهرود و چپکرود جمع آوری و کومه های صیادان غیرمجاز در نوار ساحلی این شهرستان تخریب کردند.

لازم به ذکر است: افرادی که به هر دلیل در این زمان اقدام به صید ماهی کنند، طبق مواد ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید، ضمن معرفی به مقامات قضایی برابر ماده ۳۰ همین قانون، مشمول جریمه ضرر و زیان وارده و حبس ناشی از صید غیر مجاز خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز