دانش آشتیانی:

مدارس توانمند، لازمه رشد تولید و اشتغال است

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۹:۳۲:۵۷
کد خبر: ۵۴۰۱۱۲
مدارس توانمند، لازمه رشد تولید و اشتغال است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مدرسه توانمند داشته باشیم می‌توانیم به جامعه مقتدر برسیم و به دنبال آن رشد اشتغال را شاهد باشیم، گفت: اگر این زیرساخت‌ها اصلاح نشوند در درازمدت همیشه با مسایل و مشکلات ناشی از بیکاری مواجهیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فخرالدین دانش آشتیانی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اظهارکرد: همزمانی آغاز سال جدید با ولادت حضرت زهرا (س) و حلول ماه رجب را باید به فال نیک بگیریم و امیدواریم برکات آن تا پایان سال همراهمان باشد.

وی افزود: شعار امسال تولید و اشتغال است و بنده بر روی آن تاکید بسیاری دارم، شاید در ابتدا به نظر بیاید این مقوله ارتباط چندانی با آموزش و پرورش نداشته باشد در حالی که معتقدم تا آموزش و پرورش را اصلاح نکنیم نه تولید خواهیم داشت و نه اشتغال.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لازمه رشد تولید و اشتغال برخورداری از یک جامعه مقتدر است گفت: جامعه مقتدر جامعه‌ای است که در آن به نیروی انسانی بها داده شود و در آن امنیت برقرار باشد. لازمه وجود نیروی انسانی کارآمد، آموزش و پرورشی کارآمد است.

دانش آشتیانی تاکیدکرد: اگر بخواهیم مهارت های لازم را در نیروی کار ایجاد کنیم باید از دوران کودکی شروع کنیم و اشتباه است که مهارت آموزی از دوره دیپلم و دانشگاه شروع شود؛ اکنون با نیروهای فراوان فارغ التحصیلی روبرو هستیم که دارای مهارت های لازم برای ورود به شغل نیستند.

وی با بیان اینکه اگر مدرسه توانمند داشته باشیم می‌توانیم به جامعه مقتدر برسیم و به دنبال آن رشد اشتغال را شاهد باشیم گفت: اگر این زیرساخت ها اصلاح نشوند در درازمدت همیشه با این مسایل و مشکلات مواجهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی و افزایش بازده اقتصادی و رابطه آن با سن گفت: هرچه سن بالاتر برود تاثیر مهارت آموزی کم می شود و هرچه آموزش مهارت ها از سنین پایین‌تر شروع شود اثرگذاری آن بالاتر است.

وی با اشاره به طرح مباحثی اعم از حجم بالای کتب درسی گفت: رویکرد ما همواره پررنگ دیدن "آموزش" بوده و همه هم و غم خود را در تولید کتب درسی روی محتوای آموزشی گذاشته ایم اما باید روی مباحث مهارتی تمرکز کنیم.

دانش آشتیانی افزود: در 9 سال اول آموزش انتظار داریم دانش آموز مهارت تفکر و استفاده از خرد جمعی را بیاموزد و بتواند ایده پردازی کند. در تولید یکی از مسایل مهم که باید فرد کارآفرین داشته باشد شجاعت، اعتماد بنفس و قدرت ریسک است، اینها را باید کجا به دانش آموز یاد داد؟

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه باید خودباوری، نگرش مثبت و اعتماد بنفس را در دانش آموزان دبستان ایجاد کنیم ، عنوان کرد: باید این هدف را دنبال کنیم که در کلاس درس انتقال مهارت ها مهمتر از آموزش جدول ضرب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز