افزایش همکاری های علمی و فناوری ایران و لتونی

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۰:۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۴۰۱۱۹
افزایش همکاری های علمی و فناوری ایران و لتونی
در دیدار دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی بر تمایل و آمادگی دو کشوربرای توسعه همکاری های علمی و فناوری تاکید شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر سالارآملی در دیدار با اندری پیلد گوویج، قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی و هیئت همراه، با تاکید بر جایگاه برتر علمی ایران در منطقه اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که زمینه های زیادی برای همکاری میان ایران و لتونی وجود دارد و ما در کنار روابط دوجانبه می توانیم برای توسعه همکاری های علمی در قالب برنامه اتحادیه اروپا نیز برنامه ریزی کنیم.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم به تفاهم نامه هایی که وزارت علوم در سال های اخیر با کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش امضا کرده است، اشاره کرد و افزود: ما آمادگی داریم تا به عنوان گام اول، تفاهم نامه همکاری های علمی میان دو کشور را به امضا برسانیم و سپس بر اساس آن، برنامه اجرایی و عملیاتی همکاری ها را تدوین کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه، از توسعه همکاری دانشگاه های برتر دو کشور، اعزام دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دوره های کوتاه مدت، اعطای بورس به دانشجویان، توسعه همکاری در حوزه های ایران شناسی، شرق شناسی، هنر اسلامی، زبان و ادبیات فارسی به عنوان حوزه های همکاری یاد کرد.

همچنین در این دیداراندری پیلد گوویج قائم مقام وزیر امور خارجه لتونی نیز با استقبال از موضوعات مطرح شده در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت های کشور لتونی در حوزه کشاورزی و جنگلداری، آماده ایم همکاری خود با ایران را در این حوزه افزایش دهیم.

وی همچنین بر توسعه همکاری در حوزه های زبان و ادب فارسی و مطالعات شرق شناسی میان مراکز علمی دو کشور تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز