میرزاده:

راه پیشرفت اقتصاد از مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان میسر می شود

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۹:۴۲:۲۴
کد خبر: ۵۴۰۱۲۴
راه پیشرفت اقتصاد از مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان میسر می شود
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گفت: موضوع فعالیت های دانش بنیان در تاریخ معاصر از سابقه ای 80 ساله برخوردار است، در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا به این امر آگاه شده اند که راه پیشرفت اقتصاد کشورشان از مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان میسر می شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم که با حضور دکتر ضیایی رییس جمعیت هلال احمر ایران، دکتر وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی فناوری رییس جمهوری، دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و 14 تیم از کشورهای مختلف جهان برگزار شد، گفت: موضوع فعالیت های دانش بنیان در تاریخ معاصر از سابقه ای 80 ساله برخوردار است، در حال حاضر کشورهای پیشرفته دنیا به این امر آگاه شده اند که راه پیشرفت اقتصاد کشورشان از مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان میسر می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فعالیت های دانش بنیان گفت: سال گذشته و امسال تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی بود همان گونه که همه می دانیم زیربنای اقتصاد مقاومتی نیز اقتصاد دانش بنیان است همین موضوع اهمیت پرداختن به اقتصاد دانش بنیان را دو چندان می کند.

دکتر میرزاده گفت: خوشبختانه طی دو سال اخیر با حمایت های دولت تدبیر و امید یک خیزش و جهش بزرگ در سراسر کشور برای توسعه شرکت های دانش بنیان بوجود آمده که این جهش نسبت به سنوات گذشته قابل تقدیر است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی همه مدیران به این نتیجه رسیدیم که باید درآمدهای غیر شهریه ای افزایش پیدا کند، به همین خاطر در طرح آمایش 10 ساله دانشگاه یکی از الویت هایی که به آن پرداخته شد توجه به اقتصاد دانش بنیان و افزایش اثربخشی فرایند تبدیل علم به ثروت است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر اغلب واحدهای داخلی و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید برای بقا و ارتقای کیفی خود به موضوع توسعه شرکت های دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای هزار و 131 شرکت دانش بنیان و هسته فناور است که در 113 مرکز رشد مستقر شده اند، افزود: این شرکت ها تا کنون موفق به تولید هزار و 109 محصول دانش بنیان شده اند، هدف ما این است که با افزایش استانداردها بر روی صادرات محصولات دانش بنیان کار کنیم. در واقع استراتژی اصلی ما در سال جاری توسعه شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و شهرک های فناوری آزاد(شفا) است.

دکتر میرزاده همکاری با سازمان های بین المللی، دولتی و غیر دولتی برای ارتقا استانداردهای محصولات دانش بنیان و رقابت پذیری با نمونه های خارجی را یکی دیگر از استراتژی های این دانشگاه در سال جاری عنوان کرد.

وی با تقدیر از دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به خاطر توسعه دانش رباتیک در این دانشگاه گفت: با همت ایشان موفق به تاسیس کنسرسیوم رباتیک با حضور 22 واحد دانشگاه آزاد اسلامی شدیم. فعالیت های این کنسرسیوم باعث کسب موفقیت های بسیاری توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات بین المللی و طراحی و ساخت ربات های صنعتی و خدماتی شده است.

دکتر میرزاده با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، گفت: به کسانی که به دانشگاه آزاد اسلامی با چشم تردید نگاه می‌کنند توصیه می‌کنم به دانشگاه آزاد اسلامی ایمان بیاورند، زیرا در حال حاضر این دانشگاه افتخار کشور است و 56 درصد از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و حدود نیمی از فارغ التحصیلان کشور به این دانشگاه اختصاص دارند که این موفقیت ها مدیون دور اندیشی آیت الله هاشمی(ره) بنیانگذار این دانشگاه است.

وی افزود: در حال حاضر 20 درصد تولید علم ایران در سهم جهانی از دانشگاه آزاد اسلامی است و مقام 155 جهان را داریم، هدف ما این است در سه سال آینده به رتبه زیر 100 دانشگا‌ه‌های جهانی برسیم. همچنین برنامه داریم تا ظرف 3 سال آینده سهم تولید علمی ایران بالغ بر 40 درصد به این دانشگاه تعلق داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز