حقانی مطرح کرد؛

تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی، عامل از بین رفتن زیرساخت‌های شهری

۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۰۹:۵۸:۱۷
کد خبر: ۵۴۰۷۵۶
تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی، عامل از بین رفتن زیرساخت‌های شهری
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در نخستین جلسه هم اندیشی شورایاران اصلاح طلب کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، گفت: تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی در حوزه مدیریت شهری، عامل اصلی از بین بردن زیرساخت‌های حیاتی و ضروری شهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مجمع شورایاران اصلاح طلب فراکسیون امید شورایاران محلات شهر تهران، نخستین جلسه هم اندیشی شورایاران اصلاح طلب کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران را برگزار کرد.

در این جلسه که جمعی از شورایاران اصلاح طلب شرکت داشتند، مرامنامه فراکسیون امید شورایاران محلات،  به اتفاق آرا  تصویب شد.

شرکت کنندگان در جلسه هم اندیشی، نسبت به ورود اعضای شورایاران به فرآیند انتخابات و لزوم بهره‌مندی از توان و تخصص و تجربیات آنان در لیست امید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کردند.

همراهی و حمایت از لیست واحد اصلاح‌طلبان برای موفقیت در انتخابات ۲۹ اردیبهشت از دیگر مواردی بود که در این هم اندیشی بر محوریت آن، تاکید شد.

حضور اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آقایان مهندس محمد حقانی و دکتر غلامرضا انصارى در این هم اندیشی نشان از نگاه ویژه و اولویت دار این نهاد عالی رتبه، به جایگاه شورایاران در جریانات اجتماعی و سیاسی جامعه داشت.

دکتر غلامرضا انصاری،  عضو شورای عالی اصلاح طلبان،  با ابراز خرسندی و حمایت از ابتکار جمعی از معتمدین در راه اندازی و تشکیل، مجمع شورایاران اصلاح طلب،  بر نقش محوری و تعیین کننده آنان بعنوان نمایندگان حقیقی مردم در مبارزه با فساد اداری و جلوگیری از سوءاستفاده از مدیریت شهری تاکید داشت.

میهمان دیگر این نشست،  آقای کلهری، مشاور معاونت حقوقی ریاست جمهوری و رییس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورایاری ها بود.

کلهری با بیان گزارشی از روند برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورایاری های محلات، پرده از ناگفته های رویکرد سیاسی اصولگرایان در رد صلاحیت‌های گسترده داوطلبان محلی انجمن های،معتمدین محلات(شورایاری) و برخورد سلبی با برخی از چهره های شاخص شورایاری برداشت.

سخنران پایانی مراسم، مهندس حقانی، عضو دیگر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود که با قدردانی از راه اندازی جریان اصلاحات در بدنه جامعه و نهادینه شدن آن در سطح محلات، به مساله مهم اداره غیراصولی و مخرب شهر در ۱۲ سال گذشته پرداخت.

وی با اشاره به مدیریت ناکارآمد و غیرشفاف شهر در یکدهه گذشته، از نگرانی های خود و سایر اعضای شورای شهر برای بدهی های فعلی شهرداری تهران که میراثی ناصواب برای سکانداران آتی شهر خواهد بود، سخن گفت.

وی تصمیم گیری های غیرکارشناسی در حوزه مدیریت شهری را عامل اصلی از بین بردن زیرساخت‌های حیاتی و ضروری شهر دانسته و اذعان کرد که این مدیریت ناکارآمد باعث افزایش بی رویه هزینه های اداره کلانشهر تهران شده است.

حقانی ضمن حمایت تاثیرگذاری شورایاران در فرایندهای اداره شهر افزود، اگر اداره شهر توسط منتخبین محلی مردم محقق شود و مردم بر روند آن نظارت داشته باشند،  هزینه اداره شهرمان به نصف کاهش پیدا خواهد کرد. 

حقانی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای برخی از مدیران و شورایاران محلات در دوره چهارم شورای شهر،  گفت: برخی از مدیران محلات به دلیل ارتباط و ملاقات با اعضای اصلاح طلب شورای شهر از مدیریت عزل شدند.

در آغاز این نشست، هر کدام از شورایاران کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران با معرفی خود و اهداف ورود به عرصه انتخابات بر لزوم پاسداری از شان و جایگاه شورایاران و ضرورت حفظ کرامت انسانی در محلات توسط مدیران شهری تاکید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز