برنا از داستان تمام نشدنی چکه کردن تونل توحید گزارش می دهد؛

تونل را آب می‌برد و برخی را خواب!

۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۹:۰۶
کد خبر: ۵۴۱۰۷۴
تونل را آب می‌برد و برخی را خواب!
نامش را تونل توحید گذاشتند و در اقدامی بی سابقه ساخت این تونل طی 30 ماه به پایان رسید. کیفیت در این پروژه مهم فدای سرعت شد و امروز شاهد مشکلاتی هستیم که گویی پایان ندارد.

به گزارش خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، چکه کردن آب در تونل  توحید تمام نمی‌شود و با اینکه راه‌های مختلف و پرهزینه‌ای برای حل این مشکل طی شده اما بازهم شاهد این اتفاق هستیم.  

به گفته شهردار تهران این تونل در برابر زلزله 7 ریشتری مقاومت می‌کند اما این سوال مطرح می‌شود تونلی که مشکل چکه کردن آب آن با گذشت سال‌ها حل نشده چگونه در مقابل زلزله دوام می‌آورد؟

روز 18 مرداد سال 1388  یکی از جبهه‌های کاری تونل دو هزار و 200 متری توحید ریزش کرد. هنگامی که این خبر منتشر شد، بلافاصله مسئولان شهرداری تهران این خبر را تکذیب و اعلام کردند بخشی از بزرگراه نواب نشست کرده و این حادثه ربطی به تونل توحید نداشته است. شهرداری تهران اوایل به تکذیب این موضوع می‌پرداخت و بعدها تاکید کرد که نگران نباشید این تونل میلیاردی، مشکل سازه‌ای ندارد.

اما با گذشت زمان هر روزه در رسانه‌های مختلف شاهد تیترهایی مثل توحید باز مسدود شد. آب کف تونل را پر کرد. دردسری تازه ایجاد شد. نگران نباشید مشکلی نیست فقط لوله یک آب نما در بالای سر تونل شکسته شد، بودیم.

نشت آب تونل توحید

شهرداری حقیقت را به مردم بگوید

مهدی تندگویان، نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در  یکی از تذکرات پیش از دستور خود، در صحن علنی شورای شهر تهران اعلام کرد: نباید از امکانات شهری در راستای اقدامات یک حزب استفاده شود. گویا پروژه آب‌بندی تونل توحید شکست خورده و رویمان نمی‌شود که به مردم این موضوع را اعلام کنیم.

تندگویان با بیان اینکه شهرداری بهتر است حقیقت را به مردم بگوید، ادامه داد: حل مشکل ریزش آب از تونل توحید از سال 88 در دستور کار قرار دارد و شهرداری ابتدای سال 95 اعلام کرد که با قرارداد سه میلیارد تومانی آب‌بندی را تا پایان شهریور انجام می‌دهد، اما بعد از مدتی این عدد به شش میلیارد، 9 میلیارد و سرانجام معاون مربوطه اعلام کرده است که تا پایان سال آب‌بندی تونل توحید را با 12 میلیارد تومان به اتمام می‌رساند و این چه مدل پیمانکاری است که شاهد افزایش چهار برابری بها هستیم و هیچ کجای دنیا این مدل پیمانکاری قابل پذیرش نیست.

چکه کردن آب در تونل توحید امنیت کسی را به خطر نمی‌اندازد!

علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، درخصوص پروژه آب بندی تونل توحید گفت: این تونل از نظر سازه مشکل ندارد و اولین تجربه احداث تونل شمال به جنوب تهران است.

وی افزود: عدم آب بندی کامل باعث شد تا شاهد نفوذ آب به داخل تونل باشیم اما این مساله امنیت تونل توحید و خودروها را به خطر نمی‌اندازد. 

جاوید در پاسخ به این سوال که برای امنیت و رفع مشکل مذکور چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: در راستای رفع چکه کردن آب از سقف تونل توحید با اساتید عمرانی دانشگاه تهران قراردادی منعقد کرده‌ایم و طی سال‌های گذشته نیز تزریق مواد به این تونل انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: بخشی از مواد از داخل و بخش دیگر ان از کشورهای دیگر تامین می‌شود تا هرچه زودتر مشکل تونل توحید رفع شود.

وی درخصوص هزینه‌های پروژه آب بندی تونل توحید نیز گفت: این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و هنوز هزینه نهایی آن اعلام نشده است اما در ابتدا و طبق قرار داد اولیه برای جلوگیری از چکه کردن آب، شش میلیارد هزینه شده است.

گزارشی به صحن علنی شورا نرسیده است

غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه در صحن علنی شورا در خصوص پروژه آب‌بندی تونل توحید تذکرات متعددی داده شده است اما همچنان گزارشی از آن به دست ما نرسیده است و نمی‌دانیم تکلیف این تونل چه شد.

نشت آب در تونل توحید

به گزارش خبرنگار شهر و شهروند خبرگزاری برنا، امنیت تونل توحید را باید به خدا سپرد، چرا که در بافت شهری موجود در مسیر تونل توحید حفره‌هایی وجود دارد که یک‌بار سبب ریزش تونل و کشته شدن راننده بیل مکانیکی شد. با این که شهرداری اعلام می‌کند سازه‌ها مشکلی ندارد اما شوره‌ها و ترک‌های روی ستون‌هایی به قطر یک و نیم متری تونل توحید که در اثر ریزش پی‌درپی آب است، چیزی خلاف حرف شهرداری را نشان می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز