صدرنشینی ایران در میان کشورهای برتر تولید کننده علم

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۹:۳۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۲۱۴
صدرنشینی ایران در میان کشورهای برتر تولید کننده علم
بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از پایگاه استنادی ISI، جمهوری اسلامی ایران با رشد ۱۴ در صدی نسبت به سال گذشته ، در میان کشورهای برتر تولید کننده علم همچنان صدرنشین است

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، براساس اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی آی.اس.آی کمیت تولید علم کشور به ۴۳۲۹۲ مورد رسید که نسبت به سال گذشته ۱۴% رشد نشان می دهد.

دکتر دهقانی اظهار داشت: به این ترتیب جمهوری اسلامی ایران در بین ۲۵ کشور برتر تولید کننده کمیت علم دنیا حائز رتبه نخست رشد کمیت تولید علم دنیا شده است. براساس پایگاه آی.اس.آی ۸۵% از علم دنیا توسط همین ۲۵ کشور تولید می شود.

وی افزود: در سال ۲۰۱۵ میلادی کمیت تولید علم دنیا ۲,۵۶۰,۳۳۴ بود. با وجود اینکه از سال ۲۰۱۷ میلادی چندین ماه سپری شده است، اما اطلاعات سال ۲۰۱۶ میلادی هنوز تکمیل نشده است. تا حال حاضر درسال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۲,۵۲۶,۸۱۱ مدرک در پایگاه آی.اس.آی ثبت شده است. بنابراین در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی رشد کمیت علم دنیا از منفی ۱ درصد بیشتر است.

سرپرست ISC گفت: براساس اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی آی.اس.آی با مقایسه میزان رشد جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی، با ۱۴ درصد رشد کمیت تولید علم در میان ۲۵ کشور برتر تولید کننده کمیت علم دنیا صدر نشین می باشد. بعد از جمهوری اسلامی ایران، کشور روسیه با ۹% بیشترین رشد کمیت علم دنیا را داشته است. چین با ۴% در رتبه سوم قرار دارد و لهستان و ترکیه هرکدام با ۳% رتبه در رتبه بعدی قرار گرفته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز