میرزایی در گفت و گو با برنا:

گروه دوستی جوانان ایران با کشورهای حوزه مقاومت تشکیل می شود

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۵۷:۵۶
کد خبر: ۵۴۱۶۶۹
گروه دوستی جوانان ایران با کشورهای حوزه مقاومت تشکیل می شود
رییس دبیرخانه مجمع ملی جوانان گفت: برای توسعه همکاری های ملی و منطقه ای با جوانان کشورهای حوزه مقاومت مانند فلسطین، سوریه، بحرین، یمن، عراق و ... گروه های دوستی بین مجمع ملی جوانان ایرانی و این کشورها تشکیل شود.

مسعود میرزایی، رییس دبیرخانه مجمع ملی جوانان در گفت و گو با خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجمع ملی سمن های جوانان به اتمام رسید و این انتخابات مورد تایید مقام عالی وزارت قرار گرفت پیامی که صادر کردند. دوستان عضو مجمع ملی پیشنهاد کردند که برای توسعه همکاری های ملی و منطقه ای با جوانان کشورهای حوزه مقاومت مانند فلسطین سوریه بحرین یمن عراق و... گروه های دوستی بین مجمع ملی جوانان ایران و این کشورها تشکیل شود. 

وی افزود: این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت و همان طور که گفتم اولین گروه دوستی عضو جوانان ایران و کشورهای دیگر شکل گرفت. در همین زمان، فلسطین بود که اعلام موجودیت کرد و سایر گروه ها یعنی 5 کشور دیگر بحرین، یمن، عراق، سوریه و لبنان نیز تشکیل شدند. در برنامه است که با سایر کشورها که رابطه دوستی برقرار است همین گروه ها را تشکیل دهیم تا بتوانیم همکاری های توسعه دوجانبه را در گروه های مشارکت عمومی و جوانان و با هدف توسعه دیپلماسی عمومی انجام دهیم؛ چون این نهادها به معنای نهادهای رسمی و سیاسی نبوده بلکه اجتماعی هستند که در جهت منافع عمومی مردم یک کشور تلاش می کنند.

رییس دبیرخانه مجمع ملی جوانان ایران تاکید کرد: برنامه داریم که با کشورهای حوزه مقاومت این گروه ها را تشکیل دهیم و در حال برقراری ارتباط دو جانبه هستیم تا راه های همکاری مشترک را بررسی کنیم. البته حتما برای توسعه این فعالیت های مشترک و برقراری روابط رسمی از مراجع ذی صلاح کسب تکلیف می کنیم و راهنمایی و کمک را می طلبیم اما چون این مجمع، مجمع جوانان است با نگاه به ارزش های انقلاب این گروه ها را تشکیل دادیم و با توان مضاعف و جدیت در واقع دغدغه های جبهه مقاومت را دنبال می کنیم و در این گروه ها فعالیت می کنیم.
وی ادامه داد: این گروه های دوستی مشابه گروه های دوستی پارلمانی هستند که در سطوح پارلمان ملی کشورها انجام می شود و توسعه روابط دوجانبه را دنبال می کنند تا بتوانند راه های همکاری های مشترک را بررسی کرده و افزایش دهند و نقاط مشترک را تقویت کنند. طبیعی است در حوزه جوانان مفید باشد و اگر با مبنایی که گفتیم پیش رود، یعنی اهداف عالیه نظام و انقلاب را دنبال کند، نتایج خوبی داشته باشد. به خصوص اینکه این جوانان هستند که بحث بیداری اسلامی را مطرح کردند، این جوانان اگر بی تفاوتی کنند نظام های کشور دچار مشکل می شود. اهمیت دارد که این گروه ها تشکیل شود.
میرزایی با بیان اینکه قرار است بررسی راهکارهای دو جانبه بین جوانان کشورمان و کشورهای حوزه مقاومت صورت گیرد، بیان کرد: از طرف دیگر همکاری در زمینه های فرهنگی اجتماعی که جوانان در آن فعال هستند مثل آسیب های اجتماعی که در واقع سمن های عقیدتی مثل سمن های گردشگری محیط زیست و... در آن حضور دارند مدنظر است. همه قابلیت این را داریم که این گروه ها فعال شوند و طوری روابط دو جانبه را تحکیم و مورد تقویت قرار دهند که این حوزه ها در بین جوانان دو کشور تقویت شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حتی سطوح سیاسی کشورها را به سمتی ببریم که جوانان را جدی تر بگیرند. رهبر معظم انقلاب بارها گفتند که من جوان مومن انقلابی را دوست می دارم این بدان معنی است که ایشان به شدت به تقویت نگرش و انقلابی در بین جوانان در واقع توصیه می کنند و اصرار دارند، ضمن اینکه نامه ای که رهبر انقلاب به جوانان انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و اروپا نوشتند، کاملا بیانگر این مسأله است که تا جایی که جوانان ما می توانند باید تلاش کنند تا ارزش های انقلاب را در بین سایر کشورها به خصوص کشورهایی که با آنها اهداف مشترک و زمینه های فکری مشترک داریم تقویت و توسعه دهند و بتوانیم رویکردهای مشترکی را اتخاذ کنیم که باعث تقویت کل این کشورها می شود.
میرزایی در پایان تاکید کرد: انجمن های دوستی مجمع ملی جوانان ایران و کشورهای مقاومت را براساس منویات رهبری برای توسعه و تعمیق ارزش های انقلاب در این کشورها تشکیل می دهیم.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز