معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان البرز :

ممنوع بودن استفاده تبلیغاتی از مراسم معنوی اعتکاف

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۲:۲۰:۳۶
کد خبر: ۵۴۲۶۱۸
ممنوع بودن استفاده تبلیغاتی از مراسم معنوی اعتکاف
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت که حضور تبلیغی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر در مساجد محل برگزاری مراسم اعتکاف ممنوع است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا معینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: در صورت اطلاع از حضور این افراد در این مکان ها، ستاد اعتکاف با آنان برخورد جدی خواهد کرد.

وی در ادامه به برنامه های جشن میلاد حضرت علی (ع) و مراسم معنوی اعتکاف در استان البرز اشاره کرد و اظهارداشت: در سال جاری این مراسم در 498 مسجد، حسینیه و تکیه ی استان البرز برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری 135 گفتمان دینی توسط مبلغین و مبلغات اعزامی و قرائت دعای ام الدوود در 286 مسجد همزمان با شب شهادت حضرت زینب (س) در مساجد مجری اعتکاف از جمله برنامه های این ایام است.

معینی ادامه داد: از دیگر برنامه های شاخص در این ایام معنوی برنامه 'قرآن در زلال اعتکاف' در 20 مسجد نمونه است که در این برنامه قرائت قرآن و همچنین قرائت سوره های حمد و توحید معتکفین مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد اعتکاف در نظر دارد تا در سال جاری از تنوع و تعدد برنامه ها خودداری کند، گفت: زیرا شلوغی و ازدیاد برنامه ها باعث می شود تا معتکفین از فضای معنوی اعتکاف دور شوند و اعتکاف یک عبادت فردی است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه اعتکاف در 150 مسجد و مصلای استان برگزار می شود، افزود: تا برگزاری روز مراسم اعتکاف امکان افزایش مساجد وجود دارد.

سال گذشته حدود 15 هزار نفر در این مراسم معنوی در استان شرکت کردند که امسال نیز پیش بینی می شود همین تعداد حضور یابند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز