پلیس فتا هشدار داد؛

فریب زنان جوان به بهانه کاریابی و مدلینگ

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۲:۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۴۲۶۵۲
فریب زنان جوان به بهانه کاریابی و مدلینگ
مسئول پلیس فتا استان گلستان گفت: برخی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ با عناوینی همچون کاریابی برای دختران جوان و به کارگیری به عنوان مدل با وعده دروغین پرداخت حقوق‌های میلیونی می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سروان صاحبکاران، مسئول پلیس فتای استان گلستان، گفت: در این شیوه زنان جوان را فریب داده و از آنان خواسته می‌شود تا برای تکمیل فرایند ثبت نام و به کارگیری ضمن ارسال مدارک هویتی و تصاویر خود مبالغی را نیز پرداخت کنند که حتی در برخی از موارد زنان را به محل‌های نامشخص دعوت می کنند که می‌تواند خطرات فراوانی برای آنان به همراه داشته باشد.

این مقام انتظامی افزود: هرگونه فعالیت در زمینه مشاوره شغلی و ارائه خدمات کاریابی‌ و همچنین بانک اطلاعاتی از فرصت‌های شغلی و جویندگان کار، توسط اشخاص حقیقی‌ و حقوقی، صرفا با دریافت مجوز امکانپذیر است.
 
سروان صاحبکاران در مورد کلاهبرداری و سوءاستفاده از دختران جوان در شبکه‌های مجازی نیز هشدار داده و گفت: کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کرده و با تبلیغ مدلینگ، دختران جوان را جذب کرده و آنها را فریب می دهند تا تصاویرشان را ارسال  و به عنوان مدل استخدام شوند.
 
وی افزود: این افراد بعد از عکاسی یا دریافت تصاویر از زنان در ادامه عکس‌های بیشتری از آنها می‌خواهند. سپس از آنها می‌خواهند که به خواسته‌های آنان تن دهند و تهدید می‌کنند که اگر خواسته‌شان را عملی نکنند، عکس‌های آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.
 
مسئول پلیس فتا استان گلستان از خانواده‌ها و خصوصا زنان جوان که بیکار هستند خواست به هیچ عنوان به وعده‌های دروغین مطرح شده در فضای مجازی که منبع معتبری ندارند اعتنا نکرده و فقط به موسسات کاریابی مجاز و معتبر مراجعه و اطلاعات شخصی و هویتی خود را  به راحتی در اختیار افراد غیرمجاز قرار ندهند.
 
سروان صاحبکاران در پایان گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی رصد می‌شود و شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه این موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
نظر شما