اولین نشست دکتر سلطانی فر با مدیران کل استانی؛

رستمی: باید به زودی به تعداد پنج هزار سمن برسیم/ داورزنی: استعدادیابی دغدغه جدی مدیران کل استان ها باشد

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۲۰:۳۰:۳۰
کد خبر: ۵۴۲۹۲۱
رستمی: باید به زودی به تعداد پنج هزار سمن برسیم/ داورزنی: استعدادیابی دغدغه جدی مدیران کل استان ها باشد
معاونان وزارت ورزش .و جوانان در اولین نشست دکتر سلطانی فر با مدیران کل ورزش .و جوانان استان ها به بیان دیدگاه های خود پرداختند. توجه ویژه به ورزش .همگانی.و بانوان ، ارتقا سمن ها از پنجاه به دو هزار سمن، دغدغه استعدادیابی در سراسر کشور و پیاده سازی نظام نامه فرهنگی از جمله مباحث مهم مطروح در این نشست بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پایگاه خبری وزارت ورزش .و جوانان، اولین نشست دکتر مسعود سلطانی فر و معاونان وزات ورزش .و جوانان با مدیران کل استانی در سال 96 صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد.

فریبا محمدیان، معاون ورزش .بانوان  وزارت ورزش .و جوانان در این نشست با اشاره به مصوبه 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده که در برنامه ششم توسعه به ورزش .و امور جوانان تعلق گرفته است، اظهار داشت: در قالب این مهم در هزینه های جاری و تملک دارایی ها باید حوزه ورزش .بانوان  نیز مدنظر قرار گیرد چرا که در حال حاضر با کمبود مواجه هستیم .

محمدیان به ماموریت رئیس گروه بانوان  در خصوص مشارکت در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص باید جایگاه مشاور مدیرکل برای رئیس گروه بانوان  دیده شود.

وی اظهار داشت: توزیع منابع مالی استانی باید با توجه به درصد جمعیت و بر مبنای جمعیت صورت گیرد و عدم توجه به آن آینده ورزش .بانوان  را با خطر جدی مواجه می کند.

معاون ورزش .بانوان  وزارت ورزش .و جوانان از مدیران استانی خواست گزارش عملکرد حوزه بانوان  بر اساس شاخص های مورد نظر وزارتخانه به موقع ارسال شود.

غلامرضا شعبانی بهار، معاون توسعه ورزش .همگانی.در این نشست گفت: معیار عملکرد استان ها در حوزه ورزش .همگانی.گزارش عملکرد آنان است که باید تا نهم اردیبهشت ارسال شود.

معاون توسعه ورزش .همگانی.وزارت ورزش .و جوانان همچنین در خصوص جشنواره استعدادیابی همگانی.از مدیران کل استان ها خواست نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص برای بهبود روند این جشنواره در سال جدید ارائه دهند.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه با حوزه قهرمانی باید بودجه ورزش .همگانی.به صورت مجزا در اختیار هیات های استانی قرار گیرد.

شعبانی بهار اظهار داشت: فلسفه وجودی وزارت ورزش .و جوانان توسعه ورزش .همگانی.است و در بحث 27 صدم درصد، جذب این سرمایه برای ورزش .همگانی.مهم است.

وی تصریح کرد: ورزش .بین دستگاهی باعث توسعه ورزش .همگانی.در کل کشور می شود و مدیران کل استان ها در همکاری با شهرداری ها و سایر سازمان ها باید برگزاری این مسابقات را جدی بگیرند.

شعبانی بهار تاکید کرد: همچنین مدیران کل استان ها باید یک فضا را برای احداث جاده تندرستی پیش بینی کنند چرا که در بودجه سال جدید بر اساس مصوبه مجلس مبلغی به این موضوع در استان ها تخصیص داده شده و باید به زودی این جاده های تندرستی احداث شود.

رستمی: در دولت تدبیر و امید تعداد سمن ها از 50 به 2 هزار رسید

رستمی معاون ساماندهی امور جوانان مهم ترین دستاوردهای وزارت ورزش .و جوانان در دولت تدبیر و امید در بخش جوانان را موارد زیر مطرح کرد:

- ارتقاء تعداد سازمان های مردم نهاد از 50 به 2000 سمن

- ارتقاء مراکز مشاوره ازدواج از 20 مرکز به 200 مرکز

- افزایش مبلغ پرداختی وام ازدواج به حدود 4 برابر از سال 92 تا 95

- 1774 طرح حمایت شده توسط دولت در موضوع سازمان های مردم نهاد

- افزایش بهره مندی جوانان از برنامه های فراغتی دولت

رستمی همچنین ادامه داد: شاخص بین المللی توسعه امور جوانان در ایران 62/0 است در حالی که میانگین آن در دنیا 61/0 است.

وی افزود: خانه های جوان ابتکار جدید دولت بود که از ابتدای سال 95 تا کنون 45 خانه جوان تاسیس شده که شامل 31 مرکز استان و 14 شهرستان می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به رشد اعتبارات حوزه جوانان گفت: منابع مالی بسیار ضعیف حوزه جوانان با حمایت های جدی دولت تدبیر و امید امسال به 400 میلیارد تومان رسیده که اتفاق بسیار مبارکی است.

رستمی همچنین گفت: ما باید به زودی به تعداد 5000 سازمان مردم نهاد برسیم که همگی حتما ثبت حقوقی شوند و شناسه ملی داشته باشند تا امکان حمایت از طرح های آنها ارتقاء داده شود.

وی در پایان اضافه کرد: در بحث ساختار و نیروی انسانی و مدیریت فراگیر حوزه جوانان باید حرکت رو به جلو داشته باشیم.

داورزنی: دغدغه استعدادیابی باید به صورت جدی در مدیران کل استان ها وجود داشته باشد

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش .قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش .و جوانان نیز در این نشست گفت :چیزی که به ما کمک می کند آینده بهتری برای ورزش .بسازیم تعاملات فی مابین است و اگر موفقیتی در ورزش .کشور به دست می آید حاصل تلاش همه از جمله فدراسیون ها و استان ها است.

داورزنی افزود: یکی از بحث های جدی ما موارد و مشکلات بین استان ها و فدراسیون ها است که ماقطعا پیگیری می کنیم که به یک تعامل مشترک برسیم. الان همه استان های ما از مشکل اماکن ورزش ی می گویند ولی باید دغدغه استعدادیابی به صورت جدی در مدیران کل استان ها وجود داشته باشد.

معاون توسعه ورزش .قهرمانی و حرفه ای در ادامه توضیح داد: در سال 96 ما برنامه جدی برای برگزاری المپیادها و قهرمانی کشور به ویژه در رده های پایه داریم . به خصوص استان هایی که در رشته های مختلف در لیگ تیم ندارند از این طریق می توانند استعدادهای ورزش .قهرمانی خود را ارائه دهند.

داورزنی با بیان اینکه دنبال حل کردن مشکل واگذاری اماکن ورزش ی به بهترین وجه قانونی هستیم تصریح کرد: با حل این مشکل سالن های تخصصی یک رشته مثل ژیمناستیک و پیست های دو و میدانی فقط برای همان رشته ها استفاده می شود. از طرفی ماموریت و دغدغه اصلی ما پرورش قهرمانان ملی است.

احمدی: سال 96 سال پیاده سازی نظام نامه فرهنگی است

معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزارت ورزش .و جوانان گفت :ماموریت کلان وزارت ورزش .و جوانان ماموریت فرهنگی است و 10 بند ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای وزارت ورزش .و جوانان تعریف شده است از تکالیف اصلی ما است. سال 96 در واقع سال پیاده سازی نظام نامه فرهنگی است.

سید عبدالحمید احمدی ادامه داد: حضور ما در شورای فرهنگ عمومی استان ها باید فعالانه باشد و اهداف عالی ما نیز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ قرآن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، ترویج فرهنگ پهلوانی و ترویج فرهنگ نماز است. همچنین تعامل و هماهنگی با تمام نهادهای فرهنگی استان از جمله صدا و سیما و بسیج باید در راس برنامه های مدیران کل استان ها باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز