سرهنگ کاکوان خبر داد؛

اخاذی نظامی قلابی در پی مشاوره در فضای مجازی

۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۱۱:۰۷:۱۶
کد خبر: ۵۴۴۳۱۶
اخاذی نظامی قلابی در پی مشاوره در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی که با جعل عنوان یکی از ارگان‌های نظامی‌، قصداخاذی سه میلیارد ریالی را از یک شهروند داشت، دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سرهنگ کاکوان، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی شکایت شهروندی به این پلیس در شرح تحقیق خود بیان کرد از عمل کردم ابراز تاسف دارم، چراکه جهت آموزش و آشنایی با روابط زوجین با چند آیدی مختلف در یکی از شبکه‌های اجتماعی ارتباط گرفتم و چندین عکس خصوصی از خودم و همسرم را برای این آیدی‌ها ارسال کردم تا در این زمینه مشاوره بگیرم، اکنون یکی از این افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی پیام رسان تلفن همراه با عنوان پرسنل یک ارگان نظامی و تهدید قصد دارد این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کند.

وی افزود: پرونده با نظارت دادسرای جرایم رایانه‌ای در دستور کار پلیس قرار گرفت و در ادامه شاکی بیان کرد که متهم  از من مبلغ سه میلیارد ریال پول مطالبه کرده که در صورت عدم پرداخت وجه فوق اقدام به انتشار عکس‌های خود وهمسرم را می‌کند. حتی با یکی از ‌دوستانم نیز ارتباط گرفته و آنها را نیز تهدید کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: با ارتباط گیری و شیوه فنی، متهم شناسایی و در محل قرار حاضر و در حین دریافت وجه درخواستی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس انتقال یافت؛ از متهم گوشی موبایل حاوی تصاویر خصوصی شاکی و همسرش کشف شد و طی بازجویی به عمل آمده متهم به بزه انتسایی خود اقرار کرده و انگیزه خود را اخاذی در قالب پوشش مامور قلابی و کسب درآمد و پرداخت هزینه درمان همسرش و مشکلات اقتصادی بیان کرد؛  نهایتا متهم با پرونده متشکله دراختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ کاکوان به کاربران و افرادی که قصد مشاوره ازدواج یا غیره را در این فضا دارند، هشدار داد و گفت: مشاوره در فضایی که هویت مخاطب آن و مشاورش گمنام است باعث بروزمشکلات و حوادثی برای کاربران می‌شود، لذا برای دریافت هرگونه مشاوره حتما به مراکز مجاز مراجعه کند و از ارسال اطلاعات شخصی و محرمانه و خصوصی خود در فضای سایبر برای افرادی که ادعای مشاور، روانپزشک و... را دارند، خودداری کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا تهران در پایان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir  بخش ارتباطات مردمی ثبت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز