بازدید مدیر کل محیط زیست خوزستان از اثر طبیعی ملی آبشار شوی

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۳:۰۳:۳۲
کد خبر: ۵۴۴۷۷۲
بازدید مدیر کل محیط زیست خوزستان از اثر طبیعی ملی آبشار شوی
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان و جمعی از مسئولین این اداره کل از اثر طبیعی ملی آبشار شوی دزفول و زیستگاه های شمال خوزستان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در این بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اهمیت حفاظت از زیستگاه های خوزستان گفت: جنگل های زاگرس و زیستگاه های شمال خوزستان از جمله زیستگاه های غنی و دارای اهمیت بوده که نیازمند توجه بیشتر و ارتقاء آنها به عنوان مناطق چهارگانه تحت حفاظت می باشد. آبشار شوی اثری زیباست که در جهت حفاظت آن اقداماتی صورت خواهد گرفت.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز در این بازدید گفت: «اثر طبیعی ملی آبشار شوی، اولین اثر طبیعی ملی استان خوزستان در فهرست آثار طبیعی ملی کشور بوده که علاوه بر زیبایی بی نظیر یکی از زیستگاه های اصلی و مهم گونه در خطر انقراض سمندر امپراطور است و زیبایی این اثر موجب شده سالانه هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی از این اثر بازدید نمایند. بنابراین برنامه ریزی در جهت حفاظت از آن ضروری است که نیاز است دستگاه های اجرایی و متولی گردشگری همکاری لازم را در این خصوص مبذول کنند.

شایان ذکر است، آبشار شوی یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است که در دهستان سیدمحمود در بخش شهیون دزفول و در فاصله 100 کیلومتری شهر دزفول قرار دارد. دو بخش کوهستانی سردشت و شهیون دزفول علاوه بر ظرفیت بالا در زمینه کوهنوردی ، با وجود تنگه ها ، غارها و آبشارهای مختلف همچنین دریاچه زیبای شهیون از جاذبه های طبیعی منحصر بفرد بسیاری در زمینه گردشگری برخوردار می باشند. آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور و زیستگاه اصلی گونه سمندر لرستانی ( امپراطور ) نیز است.

 این آبشار طبیعی  از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری استان خوزستان می باشد که از ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز