با حضور ابتکار در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد؛

افتتاح نشست سراسری آموزشی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۴:۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۴۴۸۷۲
افتتاح نشست سراسری آموزشی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور
نشست سراسری آموزشی مدیران کل حفاظت محیط زیست در طی مراسمی با حضور دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و تنی چند از مسئولان استانی شروع به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست، در مراسم افتتاح این نشست، گفت: طی برنامه بازدید از منطقه سرباز و پیشین با مردم منطقه، اقلیم، طبیعت و و جلوه های بکر و بدیع استان آشنا شدم و تنوع فرهنگی و همزیستی با طبیعت بسیار جالب و در خور تحسین بود.

وی افزود: در این برنامه همچنین از اقدامات و برنامه های انجام شده در دولت یازدهم بازدید شد و با همه معضلات، استان و منطقه پیشرفت قابل توجهی داشته است و در دیدارهای چهره به چهره با مردم منطقه، بهبودی شرایط و وضعیت مطلوب منطقه در گفتار و برخورد مردم به خوبی دیده می شود.
 
 ابتکار ادامه داد: در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار موضوعات تخصصی محیط زیست مطرح و طرح های بسیاری در این جلسه مطرح و همچنین گزارشهای بسیار خوبی ارائه شد.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به نام گذاری سال 96 بعنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین تدابیر بسیار مهم ریاست جمهور در خصوص اشتغال، سارمان حفاظت محیط زیست برنامه های بسیار خوبی در این خصوص با چارچوب های توسعه پایدار و تولید با رویکرد حفظ محیط زیست تدوین کرده است.
 
معاون رییس جمهور ادامه داد: دولت یازدهم هدف گذاری های گسترده در حوزه محیط زیست، برنامه ریزی و تهیه کرده است که یکی از این اولویت های مبحث آموزش  و مشارکت مردم در حوزه محیط زیستی می باشد. که این موضوع از همان ابتدا و در دیدار ریاست جمهور در مراسم هفته محیط زیست سال 93 به صراحت اعلام شد و این برنامه ها از همان روزهای ابتدایی اجرا و دستورالعمل های آن ابلاغ گردید و امروز با تهیه بازخورهای مربوطه می توان، ارزیابی مناسبی از آن داشته باشیم.
 
ابتکار بیان کرد: برنامه های اموزشی و مشارکت با توجه به توصیه های محیط زیست مقام معظم رهبری و همچنین همزمانی آن با برنامه دولت یازدهم و برنامه های جهانی از اولویت های این سازمان بوده و در طی این برنامه کارهای خوب و بزرگی از قبیل گسترش سمن های محیط زیستی، تشکیل شبکه های سمن ها، افتتاح مدارس طبیعت و هچنین برنامه های بسیار زیادی در حوزه آموزش و پرورش مانند: درج مطالب محیط زیست در کتب درسی و ... انجام شده است.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: برنام های آموزشی و مشارکتی در سطوح بین المللی و فرهنگی مانند جشنواره فیلم سبز، جشنواره موسیقی و ... نیز در کنار سایر برنامه ها آموزشی و مشارکتی،  پیگیری می گردد.
 
در پایان این مراسم کتاب عملکرد مدیریت سبز دستگاهای اجرایی استان سیستان و بلوچستان توسط دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان رونمایی شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز