بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از مراکز بهداشتی ایرانشهر/ افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی خیر آباد در این شهر

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۴:۳۸:۵۹
کد خبر: ۵۴۵۳۶۵
با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مرکز جامع سلامت روستایی خیر آباد ایرانشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی اکبر سیاری روز گذشته در سفر به ایرانشهر از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ایرانشهر بازدید و با کارکنان و مراجعه کنندگان در خصوص روند فعالیت این مراکز گفتگو کرد.

دکتر سیاری هدف از این بازدید را ارزیابی، پایش و سنجش خدمات ارایه شده به مردم عنوان کرد.

وی افزود: بررسی تعمیر ، تجهیز و تکمیل واحد های موجود و سنجش میزان پیشرفت پروژه ها از دیگر برنامه های این بازدید بوده است.

دکتر سیاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت : مجوزهایی داده شده تا نیروی انسانی لازم تامین شود که پس از گذراندن دوره در مراکز و واحدهای مورد نظر به کار گیری شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای مراقبت و رسیدگی به وضعیت سلامت تمام گروه های سنی از خردسالان تا بزرگسالان برنامه های متفاوت و خاص دارد و قصد داریم از نحوه ارائه خدمات به مردم و میزان رضایت مندی آنها در منطقه ایرانشهر اطلاعات لازم را از نزدیک کسب کنیم.

وی افزود: با شناسایی کمبود ها و مشکلات، می توان با همکاری مسئولین دانشکده و ارائه راه حل ها توسط کارشناسان و متخصصان بومی با سهولت بیشتر به نتیجه رسید.

وی با قدردانی از ارائه خدمات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: سلامت مردم منطقه از ناحیه بیماری های واگیر تهدید می شود از جمله مالاریا که با همکاری مردم و متخصصان و توسعه بهداشتی منطقه مهار شد.

وی گفت : در خصوص بیماری سل هم اقدامات قابل توجهی توسط مرکز مدیریت بیماریهای واگیر انجام شده که باید پیگیری شود.

وی افزود: در سال 92 بیماری وبا در شهرستان ایرانشهر نسبت به بقیه نقاط کشور به دلیل همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان شایع بود اما با تلاش شبانه روزی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در سالهای 93 تا95 مشکل خاصی نداشتیم و توانسته ایم به خوبی آن را مهار کنیم.

دکتر سیاری در خصوص بیماریهای غیر واگیر با اشاره به این که ریشه این بیماریها در رفتارهای نادرست شامل تغذیه ناسالم ، استفاده از مواد مخدر، دخانیات ، الکل و کم تحرکی و داشتن فشار خون، قند خون و چاقی است، افزود: این عوامل باعث بوجود آمدن بیماریهای شایع مثل سکته های قلبی و مغزی ، سرطان ، دیابت و بیماریهای مزمن تنفسی می شود.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر منطقه، مادران باردار و وضعیت زایمان آنها است که اقدامات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر باعث کاهش مرگ و میر مادران باردار در دوران بارداری و حین زایمان شده است.

دکتر علی اکبر سیاری گفت : توسعه فضای فیزیکی ، نیروی انسانی و تامین منابع لازم برای دسترسی بهتر مردم به مراکز بهداشت مهمترین اقدامات سه سال گذشته است.

گفتنی است در بازدید از مراکز بهداشتی تابعه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، دکتر سیاری را همراهی می کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز