سالاری:

گزارش پلاسکو بدون سانسور اعلام شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۱۷۷
گزارش پلاسکو بدون سانسور اعلام شد
عضو شورای شهر تهران گفت: جای تشکر دارد که رئیس جمهور یک گروه بی‌طرف را برای بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو انتخاب کرد و در جلسه جمع‌بندی گزارش نیز حضور داشت. در این گزارش شاهد بودیم که قصور دستگاه‌های دولتی بدون سانسور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش کمیته فنی و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مجموع گزارش خوبی است و وظیفه ما از حالا به بعد آغاز می‌شود جای تشکر دارد که رئیس جمهور یک گروه بی‌طرف را برای بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو انتخاب کرد و خودشان نیز در جلسه جمع‌بندی گزارش حضور داشتند. در این گزارش شاهد بودیم که قصور دستگاه‌های دولتی بدون سانسور اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران در حادثه پلاسکو مشکل اساسی داشت و در این حادثه با وجود استفاده از همه امکانات مدیریت شهری شاهد اقدام مناسبی نبودیم، گفت: البته شهردار و مسئولان ذیربط هر کاری که می‌توانستند انجام دادند، اما ما اگر این نقدها را وارد نکنیم بعدها دچار مشکل خواهیم شد، شهرداری لازم است که بگوید در برخی از نقاط مشکل دارد.

سالاری با اشاره به اینکه در ساعات اولیه حادثه اصلا مشخص نبود که مسئول مدیریت عملیات بر عهده چه کسی است، افزود: در ساعات اولیه حادثه مسئول مدیریت بحران و ساماندهی مسائل مشخص نبود و شاهد بودیم برخی ذینفعان ساختمان مدام وارد ساختمان می‌شدند.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با وجود آنکه در بحث آواربرداری تلاش‌های بسیار زیادی انجام شد، اما با مشکلات زیادی در این بخش مواجه بودیم،‌ خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که وزارت کار تنها در حوزه کارگاهی مسئولیت دارد و زمانی که بازپرسی از وزارت کار به ساختمانی مراجعه می‌کند؛ مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالبد ساختمان،‌ ایمنی، وجود پلکان فرار و ... بر عهده او نیست و تمام مسئولیت این موارد با شهرداری تهران است.

به گفته وی خسارت دیدگان در پلاسکو می‌توانند از مالک شکایت کنند و مالک باید خسارات آنها را پرداخت کند.

سالاری با بیان اینکه در برنامه پنج ساله شهرداری تهران موظف به تجهیز سازمان آتش نشانی است که در این رابطه اقدامات اساسی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در زمان تخلیه افراد از داخل ساختمان پلاسکو نیروهای آتش نشان انصافا هر چه در توان داشتند انجام دادند.

نظر شما