صدیقی خبر داد؛

تشکیل بیش از ۱۱۰ کانون همیار سلامت در دانشگاه‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۳:۴۲:۰۲
کد خبر: ۵۴۶۳۴۹
تشکیل بیش از ۱۱۰ کانون همیار سلامت در دانشگاه‌ها
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تشکیل 110 کانون همیار سلامت دانشجویی در دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در همایش کانونهای دانشجویی همیاران سلامت روان که امروز برگزار شد، گفت: کانون دانشجویی همیاران سلامت، نهاد نوپایی هستند که در دانشگاه ها ایجاد شده است و به مرور زمان انسجام پیدا کرده اند.

وی افزود: تشکیل این کانون ها نمادی است از احساس مسئولیت دانشجویان که همیشه نسبت به مسائل اجتماعی خودشان احساس مسئولیت میکنند و این بار این احساس مسئولیت به همکلاسی هایشان تسری پیدا کرده و به دنبال حل مشکلاتشان هستند.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده دانشجویان پیش از اینکه اطلاعات مورد نیازشان را از جامعه و خانواده بگیرند، به همکلاسی هایشان مراجعه می کنند و به آنها اعتماد بیشتری دارند. پس ما به جای اینکه بنشینیم تا دانشجویان سراغ ما بیایند، باید از آنها استفاده کنیم که بین دانشجویان بروند و مشکلات آنها را شناسایی کنند.
 
وی اضافه کرد: سال 94 آیین نامه کانون های دانشجویی همیاران سلامت روان تشکیل شد و تاکنون نیز بیش از 110 کانون در دانشگاه ها تشکیل شده که شش هزار نفر در آن عضویت دارند.
 
صدیقی یادآور شد: تشکیل این کانون ها یک نگرش جدید در فعالیتهای اجتماعی دانشجویان است و مسئولان دانشگاه‌ها نیز طی این چند سال برخورد مسئولانه داشته اند.
 
وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر دو نظرسنجی در قالب طرح سیمای زندگی دانشجویی انجام شد که در این نظرسنجی ها توانستیم اطلاعات کامل و مناسبی از وضعیت دانشجویان را در دانشگاه ها به دست بیاوریم و با وضعیتی مانند مصرف مواد مخدر، رفتارهای خشونت آمیز آشنایی پیدا کنیم.
 
صدیقی گفت: این نظرسنجیها نشان داد که وضعیت دانشگاهها نسبت به جامعه بهتر است، اما مقدار محدودی آسیب های اجتماعی وجود دارد که باید آنها را پیگیری کنیم؛ چون بسیاری از همین مسائل زمینه آسیب های بزرگتر می شود.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به هدف از تشکیل این کانون ها گفت: محور تشکیل این کانون ها این است که محیط های دانشجویی را بررسی کنیم، مشکلات آنها را برطرف کنیم و بتوانیم محیط های دانشجویی را اخلاقی کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز