اسماعیل کهرم در گفت و گو با برنا:

چاه های غیر مجاز در دولت یازدهم پلمپ شدند/ حال هورالعظیم خوب است

۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۲:۴۲:۳۶
کد خبر: ۵۴۷۴۷۱
چاه های غیر مجاز در دولت یازدهم پلمپ شدند/ حال هورالعظیم خوب است
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی، در خصوص اقدامات انجام گرفته به منظور احیاءو بهبود وضعیت تالاب‌ها در دولت یازدهم، گفت: در مجلس شورای اسلامی طرح تقویت تالاب‌ها و نگهداری تالاب ها ارائه شد و در زمینه حفاظت از تالاب‌ها فعالیت زیادی انجام شد.

اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی، در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا با بیان اینکه هورالعظیم به عنوان بخش بزرگی از منطقه خوزستان اگر خشک شود یکی از کانون های مهم گرد و غبار برای هموطنان خوزستانی به حساب می‌آید، گفت: صدام حسین در زمان جنگ دستور تخلیه آب این تالاب را صادر و حدود چهار هزار تالاب‌نشین را آواره کرد.

وی با اشاره به اینکه این چهارهزار نفر از قدیمی‌ترین مردم جهان بودند که نیازهای خود را از نیزارها، پرندگان، ماهی‌ها و حتی آب و خاک تالاب تامین می‌کردند، عنوان کرد: قسمت کوچکی از این تالاب در خاک ما قرار دارد و مابقی آن در عراق است، در خاک ایران چاه آزمایشی نفت احداث و آب تالاب آلوده شد.

کهرم ادامه داد: شنیده ام که 70 درصد از تالاب آب دارد؛ اما من ندیده ام و معتقد هستم که وضعیت تالاب‌های ما زیر خط قرمز و در معرض خطر هستند اما این بارندگیهای سیل آسای اخیر باعث شد آب در تالاب جاری شود و وضعیت همه تالاب های ایران بهبود یابد.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی، در خصوص اقدامات انجام گرفته به منظور احیاءو بهبود وضعیت تالاب‌ها در دولت یازدهم، گفت: در مجلس شورای اسلامی طرح تقویت تالاب‌ها و نگهداری تالاب ها ارائه شد و در زمینه حفاظت از تالاب‌ها  فعالیت زیادی انجام شد.

وی افزود: لایه روبی رودخانه‌ها، کشت گیاهانی که رطوبت را در خاک و هوا نگه می‌دارند سبب شد تا بارندگی‌های اخیر موثر واقع شود و وضعیت تالاب‌ها را بهبود بخشد، علاوه بر آن نیز در دولت یازدهم چاه‌های غیر مجاز پلمپ شدند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز