با حضور ابتکار؛

پارک «محیط بان» در قزوین افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۵:۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۸۶۳۲
پارک «محیط بان» در قزوین افتتاح شد
نخستین پارک کشور با نام« محیط بان» با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست  در حاشیه افتتاح بوستان محیط بان قزوین  گفت: در حال حاضر سوخت مازوت در نیروگاه های کشور به حداقل رسیده است و به دنبال به صفر کردن مصرف این سوخت در کشور هستیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کاهش مصرف سوخت مازوت در نیروگاه های سراسر کشور به طور جدی در حال پیگیری است و به دنبال راهکاری های جدی برای حذف این سوخت از نیروگاه ها هستیم.

ابتکار بیان کرد: در حال حاضر با تولید گاز در نیروگاه عسلویه در حال جبران مصرف گاز توسط نیروگاه ها هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم با تامین گاز نیروگاه ها مصرف سوخت مازوت را به صفر برسانیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امروز با تلاش های انجام شده مصرف سوخت مازوت نیروگاه شهید رجایی به حداقل رسیده است و این خبر خوشحال کننده ای برای محیط زیست محسوب می شود.

ابتکار عنوان کرد: مشکل نبود راه حل مناسب برای دفع پساب ها در تمام کشور وجود دارد که به تبع آن استان قزوین نیز درگیر این مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده به دنبال یافتن روشی دائمی برای استفاده بهینه و یا دفع این پساب ها هستیم

این گزارش می افزاید، سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: این بوستان در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع ساخته شده است.

وی بیان کرد: به منظور قدردانی از زحمات محیط بانان استان قزوین و شهدای محیط بان برای نخستین بار در کشور با نام «محیط بان» نامگذاری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطر نشان کرد: در حال حاضر محیط بانان از اقشار زحمت کش و دلسوز کشور به حساب می آیند که با کمک آنها توانسته ایم به حفاظت جدی از محیط زیست بپردازیم.

شمسی پور عنوان کرد: بوستان محیط بان تشکر کوچکی از همه محیط بانان کشور و خانواده های محیط بانان شهید کشور است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان قزوین بیش از ۵۰ محیط بان در حال فعالیت هستند.

در پایان این مراسم  یک اصله درخت کاج توسط معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور به رسم یاد بود و قدر دانی از زحمات همه محیط بانان زحمت کش ایران اسلامی در این بوستان کاشته شد.

از دیگر برنامه های معصومه ابتکار در قزوین حضور در پنجمین اجلاس جهانی شهرهای اسلامی و افتتاح مدرسه طبیعت چکاوک در قزوین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز