دانش آشتیانی در جمع خیرین مدرسه ساز خبر داد:

ساخته شدن بیش از ۱۳ هزار کلاس درس خیرساز در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۱:۳۵:۴۱
کد خبر: ۵۴۸۸۹۲
ساخته شدن بیش از ۱۳ هزار کلاس درس خیرساز در دولت یازدهم
وزیرآموزش وپرورش در جمع خیرین مدرسه ساز، از احداث بیش از 13 هزار کلاس درس در دولت تدبیر وامید توسط خیرین، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پیش از ظهر امروز دکتر فخرالدین دانش آشتیانی، وزیرآموزش وپرورش در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران که در سالن سران اجلاس برگزار شد، با اشاره به کار ارزشمند خیرین مدرسه ساز،  اظهارکرد: خیرین مدرسه ساز باید علاوه بر مشارکت مادی، مشارکت فکری نیز داشته باشند تا شاهد ارتقای کیفیت آموزش باشیم.

وزیر آموزش وپرورش با تبریک عید بزرگ سعید مبعث گفت: اگر در اولین آیات الهی که بر پیامبر (ص) نازل شد، تدبر کنیم، اهمیت دانش و دانایی در اسلام را در می یابیم.

وی افزود: اگر به توسعه کشور فکر می کنیم، باید در آموزش وپرورش سرمایه گذاری کنیم، زیرا مهم ترین عامل، نیروی انسانی است و این نیرو ، در آموزش و پرورش تربیت می شود .

دکتر دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید،  به ویژه شخص رئیس جمهور ، همواره بر تکریم جامعه خیرین تأکید می کنند وخواستار ارائه تسهیلات برای استمرار امر خداپسندانه مدرسه سازی توسط خیرین هستند.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: سرمایه گذاری در آموزش وپرورش به مراتب ارزشمندتر از سایر بخش های جامعه است، زیرا اگر فردی بیمارستانی را احداث کند، ‌جسم انسان ها را نجات می دهد، اما کسی که مدرسه می سازد، در تربیت روح انسان مشارکت دارد و اگر یک فرد پرورش یابد، می تواند جامعه ای را نجات دهد .

دکتر دانش آشتیانی ساخت مدرسه را، ارزشمندترین کار خیرین دانست و افزود: تاکنون 108 هزار و 465 کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده اند که بیش از 13 هزار آن معادل 38 درصد از مجموعه 32 هزار کلاس در دولت تدبیر و امید توسط خیرین مدرسه ساز احداث و به بهره برداری رسیده است .

وی از وجود68 هزار کلاس نا امن در کشور خبر داد و اظهار کرد: بیش از 96 هزار کلاس های درس نیازمند مقاوم سازی است و برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس مذکور،  اعتباری معادل 18 هزار میلیارد تومان نیاز می باشد.

وزیرآموزش وپرورش تعداد مدارس خشتی را 1000 واحد و مدارس کانکسی را 1700 واحد اعلام کرد و افزود: اگر خیرین، در تعیین بودجه ای معادل500 هزار میلیارد تومان مشارکت کنند، تا دو سال آینده، اثری از این مدارس درکشور نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز