مشاور عالی و مدیرکل حوزه استاندارخراسان شمالی :

حضور زنان در عرصه های اجتماعی در دولت تدبیر و امید بی سابقه است

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۸۹۶۶
حضور زنان در عرصه های اجتماعی در دولت تدبیر و امید بی سابقه است
مشاور عالی و مدیرکل حوزه استاندارخراسان شمالی گفت:حضور زنان در عرصه های اجتماعی دولت تدبیر و امید به نسبت دولت های گذشته بی سابقه و کم نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مهرداد ابراهیمی در دوره آموزشی توان افزایی زنان مدیر و مسوول استان اظهار داشت:یکی از رخدادهای مهم و باارزش در دولت تدبیر و امید حضور زنان فرهیخته و آگاه در پست های مدیریتی است که امیدواریم این وضعیت استمرار یابد تا خدماتی ماندگار را ارایه دهند.

وی ادامه داد: به کارگیری 3 معاون رییس جمهور متشکل از زنان در دولت تدبیر و امید نشان از کم نظیر بودن حضور زنان دارد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی استان فرصت هاست، ادامه داد:باید این فرصت ها را شناسایی کرده و در جهت بهره برداری از آن اقدامات لازم را انجام داد که یکی از این فرصت ها حضور زنان فرهیخته، توانمند و هنرمند است لذا باید توانمندی های بالقوه آنان به بالفعلیت برسد.

ابراهیمی برگزاری دوره های آموزشی توان افزایی زنان را بسیار عالی توصیف کرد و افزود:امیدواریم برگزاری چنین دوره هایی استمرار یابد تا بتوانیم در مسیر آگاهی زنان قدمهای موثری را برداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: بانوان علاوه بر اینکه در اجتماع حضور دارند به امر تربیت فرزندان نیز مشغول هستند لذا در این مسیر آگاهی بانوان در تمامی حوزه ها حائز اهمیت خواهد بود چرا که جامعه همیشه زنان توانمند و آگاه را مورد تکریم و تعظیم قرار می دهد که این تکریم، بالندگی و افتخار را برای آنان رقم می زند.

مشاورعالی و مدیرکل حوزه استاندارخراسان شمالی گفت:فضا برای جامعه زنان پس از انقلاب به خصوص در دولت تدبیر و امید هموارترشده و آنان توانسته اند به جایگاه واقعی و حقیقی خود دست یابند.

مهرداد ابراهیمی خاطرنشان کرد: زنان باید برای ظهور توانمندی های خود اعتماد به نفس داشته باشند که البته این اعتماد به نفس به راحتی بدست نمی آید و نیازمند تقویت می باشد.

وی در ادامه افزود:هیچ محدودیتی برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی وجود ندارد بنابراین باید در این مسیر اعتماد به نفس آنان تقویت شود.

وی تصریح کرد: زنانی که در عرصه شوراهای شهر و روستا یا نمایندگی مجلس حضور دارند می توانند مطالبه گر باشند لذا باید راه های برون رفت از ضعف نفس در قالب برگزاری دوره های آموزشی صورت گیرد.

مهرداد ابراهیمی با اشاره به اینکه جنبش های بسیاری در دنیا شکل گرفته، اظهار داشت:می توان از ظرفیت عدالت جنسیتی مصوب در قوانین استفاده کرد که با بروز این اتفاق بسیاری از مسائل حوزه زنان حل میشود و دیگر نیازی به جنبش های غربی نداریم.

وی بیان کرد: در کنار عدالت جنسیتی باید عدالت در توزیع ثروت و قدرت را نیز داشت در این صورت حوزه زنان کمتر دچار آسیب و چالش میشود هرچندکه به این موضوع در دولت گذشته پرداخته نشده است.

ابراهیمی با بیان اینکه طرفدار سرسخت مدرنیته در حوزه زنان هستیم، گفت:مدرنیته ای که بومی بوده و با فرهنگ ما درتضاد نباشد قطعا آسیب کمتری به حوزه زنان وارد می کند.

وی گفت: ما به دنبال برابری فرصت ها و تمهیداتی جهت تقویت این نگاه در حوزه زنان هستیم تا از نظر عدالت جنسیتی به کشورهای توسعه یافته نزدیک تر شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز