در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد:

مردم و تشکل های مردم نهاد مهم ترین سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار اقتصادی

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۰:۳۷:۱۴
کد خبر: ۵۴۹۵۲۷
مردم و تشکل های مردم نهاد  مهم ترین سرمایه اجتماعی   در توسعه پایدار اقتصادی
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری در این گردهمایی گفت: مردم و تشکل های مردم نهاد به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار اقتصادی محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، قاسم سلیمانی دشتکی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری، روز دوشنبه در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد استان با رویکرد توسعه سرمایه گذاری اظهار کرد: حفاظت محیط زیست استان ضمن جدیت در جلوگیری از هرگونه فعالیت غیراصولی، نهایت همکاری را در جهت توسعه استان بعمل آورده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری حوزه محیط زیست را دارای پیچیدگی های خاص خود عنوان کرد و زمان‌بر بودن بررسی ها در این بخش را ناشی از این پیچیدگی ها دانست.

وی مشارکت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در تکمیل طرح های نیمه تمام استان را خواستار شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این گردهمایی گفت: مردم و تشکل های مردم نهاد به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار اقتصادی محسوب می شوند.

شراره زارعان ادامه داد: برای رسیدن به اقتصادی پویا و توسعه سرمایه گذاری نیازمند جلب مشارکت های مردم و کارآفرینی هستیم.

نمایندگان تشکل های مردم نهاد نیز در این گردهمایی برنامه های خود را در زمینه توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری و صنایع دستی، بوم گردی، تامین مکان های اقامتی برای گردشگران، توسعه طرح های زیست محیطی و منابع طبیعی، مشارکت مردم محلی در ایجاد کارآفرینی های کشاورزی خرد و جلب اعتماد مردم برای توسعه و مشارکت در سرمایه گذاری کوچک ارائه نمودند.

هومان خاکپور بعنوان نماینده سازمان های مردم نهاد در منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی ثبت ذخیره گاه زیستکره تنگ صیاد و سبزکوه را گام بزرگی در جهت حفظ سرمایه های خدادادی در استان عنوان کرد و آن را نخستین ذخیره گاهی برشمرد که شخص استاندار در روند ثبت آن مشارکت داشته است. وی با اشاره به نامگذاری سالهای 95 و 96 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکید ایشان بر اقتصاد، توسعه پایدار را از نمود بارز آن خواند.

خاکپور اذعان داشت سه مولفه اقتصاد، محیط زیست و اجتماع، ما را به توسعه پایدار می‌رساند و جهاد اقتصادی را محقق می‌کند. وی گفت: مولفه محدود کننده و بحران زایی به‌نام "آب" در کشور وجود دارد و باید به سراغ صنایع و برنامه های اشتغال‌زایی رفت که کمترین وابستگی به آب را دارد. وی کشت گیاهان دارویی در استان را ظرفیت بسیار خوبی دانست که نیاز به تغییر افکار و باورهای مردم برای معرفی مدل و الگوی جدید معیشتی درجهت کاهش ترس و نگرانی آنها برای استقبال از آن ضروریست.

500 تشکل مردم نهاد در 8 گروه فرهنگی - اجتماعی، گردشگری – کشاورزی – محیط زیست و منابع طبیعی، ورزش و جوانان، زنان و خیریه، بهداشت و سلامت، علمی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز