مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران :

ارائه منشور حقوق شهروندی، دلیل شفاف بودن دولت با مردم است

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۱:۳۴
کد خبر: ۵۵۱۳۴۵
ارائه منشور حقوق شهروندی، دلیل شفاف بودن دولت با مردم است
ثریا شارقی گفت، باید در ارتباط با افزایش آگاهی حقوق فردی و خانواده، برای تاثیر گذاری بهتر آن توازن را رعایت کرد. به این صورت که اگر افزایش آگاه حقوق زنان انجام شود مردان هم به همان نسبت در معرض آموزش قرار گیرند. چون همین عدم توازن آموزش خود می تواند چالش زا باشد.

به گزارش خبر گزایر برنا در استان تهران،ثریا شارقی در جلسه ای که با حضور مشاورین امور بانوان فرمانداری ها و ادارات  برگزار شد، گفت: ارائه منشور حقوق شهروندی توسط دولت، دلیل شفاف بودن دولت با مردم است. این اقدام قهرمانانه و مدنی دولت نشان می دهد که هیچ راسی از بالا رفتن آگاهی حقوقی مردم نسبت به حقوق و مطالبات خودشان ندارد. برعکس به دنبال این است مردم را به سوی مطالبه گری سوق دهد.

شارقی افزود: باید در ارتباط با افزایش آگاهی حقوق فردی و خانواده، برای تاثیر گذاری بهتر آن توازن را رعایت کرد. به این صورت که اگر افزایش آگاه حقوق زنان انجام شود مردان هم به همان نسبت در معرض آموزش قرار گیرند. چون همین عدم توازن آموزش خود می تواند چالش زا باشد.

وی گفت: راهی که می تواند مشروعیت نظام را بیشتر کند این است که ما بتوانیم با به کار بردن ساز و کارهای عملیاتی در دولت، حقوق شهروندی را بیشتر اجرایی کنیم.

شارقی افزود: اسلام و سنت پیامبر در روزگاران جهالت حقوق زنان و کودکان را مطرح نموده است. بی توجهی و کم کاری ما برای برجسته کردن این حساسیت بزرگ دینی، باعث شده است که گروهی سنت های دینی  شرعی ما را به خودمان یادآور شوند و برای ما مدعی حقوق بشر شوند. می طلبد که با انجام آموزش های فراگیر و تکیه بر آموزه های دینی خودمان حقوق مدنی و فردی را برجسته تر کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز