وزیر بهداشت خبر داد :

افزایش ۴ برابری تشکل های مردم نهاد حوزه سلامت در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۰۱:۳۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۴۵۴۴
افزایش ۴ برابری تشکل های مردم نهاد حوزه سلامت در دولت یازدهم
وزیر بهداشت از افزایش ۴ برابری تشکل های مردم نهاد حوزه سلامت در دولت یازدهم خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن قاضی زاده هاشمی در سفرش به ارومیه و در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون برای بهبود شاخص های سلامت طی ۱۰ سال آینده نیاز به ۳۰هزار تخت بیمارستانی داریم که عمدتا باید با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود.

وی افزود: از مجموع ۱۲۰هزار تخت بیمارستان هم اکنون تنها ۱۵ هزار تخت مربوط به بخش خصوصی و بیش از ۸۵هزار تخت به بخش دولتی و مابقی به بخش عمومی غیردولتی مربوط است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بزودی با برداشته شدن محدودیت ها بخصوص در بخش آزمایشگاهی، کلینیک و تجهیزات، گشایش بسیار خوبی برای افزایش و بهبود تخت های بیمارستانی ایجاد خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی گفت: باید از تلاش های دولت در بخش بهداشت و سلامت که به اندازه دولت های قبلی انجام شده و زمینه ساز رسیدن به شعار پشت دفترچه "رنج بیماری دغدغه دیگری نباید باشد" اجرایی شود.

وی اضافه کرد: خیرین بعنوان بخشی از بخش خصوصی برای کمک به وضعیت سلامت تلاش می کنند و باید با برداشتن موانع از آنها یاری گرفت.

وزیر بهداشت به افزایش ۴ برابری تعداد تشکل های مردم نهاد حوزه سلامت اشاره و گفت: توجه ویژه دولت به تشکل های مردم نهاد، از ۲۰۰ تشکل در ابتدای دولت به ۸۰۰ تشکل افزایش یافت که رقم قابل ملاحظه ای است.

وی افزود: در دولت قبل، تشکل های مردم نهاد سختی های زیادی برای تایید شدنشان وجود داشت که با برداشته شدن موانع در دولت یازدهم هم اکنون در کمتر از یک ماه تشکل مردم نهاد مجوزهای لازم را کسب می کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: ایجاد معاونت اجتماعی برای کمک و همراهی خیرین سلامت تشکیل شد تا حمایت های لازم از این تشکل ها صورت گیرد.

وی در مورد بیمارستان های بیماران خاص اشاره و افزود: امروزه دیگر اعتقادی به بیمارستان های تک تخصصی نیست و امروزه باید بیمارستان ها جامع باشند زیرا بیماران خاص نیز درگیر تخصص های دیگر نیز خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز