رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت:

جذب مخاطب نخستین گام ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت است

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۵۶۰۱۴
جذب مخاطب نخستین گام ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت است
رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: اولین گام ما در راستای فعالیت های قرآنی در این وزارتخانه جذب مخاطب است و ما باید تا جایی پیش برویم که در حوزه فعالیت های قرآنی هیچ فردی نسبت به این مقوله بی تفاوت نباشد.
به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر محمد مهدی بحرالعلوم، روز گذشته (دوشنبه) در همایش کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان اینکه ۱۰ درصد از جامعه کشور ما در فعالیت‌هایی قرآنی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با احتساب فعالیت‌های قرآنی وزارت ارشاد، اداره اوقاف، صدا وسیما و وزارت بهداشت خوشبختانه ۱۰ درصد جامعه ما در حوزه قرآنی مشارکت می‌کنند و باید به سمتی برویم که نود درصد بقیه جامعه را نیز در فعالیت‌های قرآنی مشارکت دهیم و این یکی از اولویت‌های ما است.
وی کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی و تعمیق این فعالیت‌ها را گام دوم مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: هر کاری که به اسم قرآن و اهل بیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت می‌گیرد باید با بهترین کیفیت همراه باشد.اما این کیفیت نباید به حالت اسراف صورت بگیرد.
دکتر بحرالعلوم با اشاره به برگزاری دوره تربیت معلم‌ در دانشگاه علوم پزشکی قم و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جشنواره قرآن و عترت در سال گذشته، عنوان کرد: در زمینه تدارکات، داوری، آموزش و برنامه ریزی برای اسکان و اجرا سعی کردهایم در ستاد وزارتخانه عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته باشیم و تلاش خواهیم کرد امسال جشنواره قرآن و عترت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، را به بهترین کیفیت ادامه دهیم.
مدیر مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گام بعدی این مرکز در حوزه فعالیت های قرآنی را بعد از جذب مخاطب بحث کیفیت و نوع برگزاری عنوان کرد و گفت: گام سوم مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت که از گام‌های اول و دوم مهمتر است بحث تاثیرپذیری مخاطبان از فعالیتهای قرآنی است و اگر ما گام اول و دوم را به بهترین کیفیت انجام دهیم و در بحث تاثیرگذاری بر مخاطبان نتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم، موفق عمل نکرده‌ایم.
وی با اشاره به عملکرد مثبت وزارت بهداشت در حوزه فعالیت های قرآنی، خاطرنشان کرد: به لحاظ ساختاری و کیفیت فعالیت های قرآنی وزارت علوم که برادر بزرگتر وزارت بهداشت به شمار می‌رود از نظر ساختارهای قرآنی و مخاطب به گفته خودشان هنوز به اهداف خود نزدیک نشده‌اند و ما خوشحالیم که در زمینه فعالیت‌های قرآنی نسبت به جمعیتی که تحت پوشش داریم توانسته‌ایم در جذب مخاطبان اقدامات سازنده‌ای انجام دهیم.
دکتر بحرالعلوم یادآور شد: وزیر محترم بهداشت در دیدار نوروزی با کارکنان ستادی وزارتخانه وقتی آماری از فعالیت‌های قرآنی ارائه شد، بسیار از روند فعالیت‌های قرآنی وزارتخانه ابراز رضایت کردند و حتی در سخنانشان در محافل مرتبط با قرآن اعلام کردند که فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت روند رو به رشدی دارد و این وظیفه و رسالت ما فعالان قرآنی را برای حرکت در سال‌های بعد دو چندان می‌کند.
وی از تدوین یک برنامه ۵ ساله در حوزه فعالیت‌های قرآنی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این برنامه ۵ ساله را تدوین کرده‌ایم که برگرفته از تجربیات گذشته دوستان ما در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و دوره کنونی بوده است.
دکتر بحرالعلوم افزود: در این برنامه ۵ ساله یکی از نکاتی که چشمگیر و مورد تاکید است بحث توازنی است که باید در جهت فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی ایجاد کنیم، عمده فعالیت‌های وزارت بهداشت در حوزه قرآن و عترت و همچنین فعالیت‌های دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی باشد. چرا که تبلیغ و ترویج حوزه زودبازده‌تری نسبت به دیگر حوزه‌ها است و نتایج آن زودتر دیده می‌شود.
مدیر مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه در این برنامه ۵ ساله به مسائل آموزشی و پژوهشی توجه کرده‌ایم، اظهار داشت: مقداری از بودجه‌های قرآنی را در سال ۹۵ در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی صرف کردیم و تلاش داریم در سال ۹۶ با شیب تندتری این روند را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه در زمینه آموزش قرآن در سال گذشته دوره تربیت معلم را برگزار کردیم و تفاهم نامه‌هایی در زمینه حفظ قرآن با چهار دانشگاه علوم پزشکی یزد، قم، گیلان و کاشان انجام داده‌ایم، گفت: این نوع رویکرد به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی باید نسبت به گذشته عمیق‌تر باشد.
دکتر بحرالعلوم در پایان افزود: مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در سه زمینه مهم حمایت‌های بودجه‌ای خود را ارائه خواهد داد که یکی از این موضوع‌ها مسئله حفظ قرآن و اهمیت آن در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است و دیگری مسئله پژوهش‌های بین رشته‌ای قرآن و عترت است. چندسالی است که در این زمینه اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهیم و اگر دانشگاهی خود طرح پژوهشی داشته باشد ما حمایت‌های لازم را ارائه می‌دهیم. ضمن اینکه حمایت از کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور سومین مسیر حمایتی بودجه‌ای ما در وزارت بهداشت است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز