بازدید احمدی پور از نمایشگاه صنایع‌دستی در سازمان میراث‌فرهنگی

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۰:۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۵۹۷۰۶
بازدید احمدی پور از نمایشگاه صنایع‌دستی در سازمان میراث‌فرهنگی
معاون رییس‌جمهوری از نمایشگاه صنایع‌دستی که در ساختمان شماره یک سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برپا شده است، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، زهرا احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با بازدید از این نمایشگاه از نزدیک با صنایع‌دستی استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای مختلف آشنا شد. در این نمایشگاه 115 اثر از حدود 55 روستا، شامل انواع گلیم، چادرشب، بافته‌های سنتی و سفال، به‌‌نمایش درآمده است.

او سپس از «نمایشگاه حصیر» دایر در این ساختمان، که بافته‌های حصیری از استان‌های سیستان‌‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، گیلان و... در آن به‌نمایش درآمده است، بازدید کرد.

احمدی‌پور در این بازدید تأکید کرد که می‌توان، از طریق هماهنگی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، از این بافته‌های حصیری برای هدیه دادن به دانش‌آموزان در مدارس استفاده کرد تا کودکان با صنایع‌دستی بیشتر آشنا شوند.

او گفت: «با توجه به تنوع و طرح زیبای بسیاری از بافته‌های حصیری، ازجمله بافته‌های حصیری سیستان‌و‌بلوچستان، کودکان نیز با این نوع صنایع‌دستی انس و الفت می‌گیرند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه از نمایشگاه «نازک‌کاری چوب» هنرمند جوان، حسام حیدری، که تا‌کنون 19 اثرش مُهر اصالت ملی و یک اثرش نشان اصالت یونسکو دریافت کرده است، بازدید کرد و از نزدیک با او به گفت‌وگو پرداخت و از جزئیات، مشکلات و ظرفیت‌های این رشته هنری باخبر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز