مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

سند ۲۰۳۰ یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای مفاد آن الزام آور نیست

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۱:۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۹۷۶۶
سند ۲۰۳۰ یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای مفاد آن الزام آور نیست
سند 2030 که این روزها در رسانه ها مطرح شده تنها یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای آن برای کشورها الزامی نیست و تا کنون بخشنامه آن به استان ها ابلاغ نشده است.

خسرو ساکی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: تا این لحظه بخشنامه یا دستور العملی در مورد سند 2030 به آموزش و پرورش استان البرز ابلاغ نشده و فعالیت های جاری آموزش و پرورش در این اداره کل و مدارس تابعه بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در تاریخ پنجم مهر ماه سال 1390 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، در حال اجرا ست.

وی اظهار کرد: سند 2030 یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای مفاد آن الزام آور نیست و هر کشوری مطابق با فلسفه تربیت، قوانین و مقررات خود آن را می تواند بومی سازی کند و مواردی که با فلسفه تربیتی آن کشور هم خوانی ندارد را پی گیری نکند.

وی خاطرنشان کرد:‌ وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مفاد کامل آن را بررسی و با مبانی نظری تحول بنیادین در تعیلم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران و قوانین و مقررات منطبق نکند، اقدامی انجام نمی دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: به همین دلیل تا کنون این وزارتخانه هیچ گونه دستور العمل و بخشنامه اجرایی در این خصوص به استان ها ابلاغ نکرده است.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران برای اینکه دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی برسند، برنامه ها و فعالیت ها حول محورهای شش گانه تدوین شده است.

ساکی ساحت های شش گانه را شامل تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبایی شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فن آوررانه دانست که اجرا و نتیجه آن تغییرات مطلوب و نسبتا پایدار در شخصیت دانش آموزان در پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، تفکر و عمل است.

ساکی گفت: این عناصر موجبات بهبود ارتباط با خود، ارتباط با خالق هستی ، ارتباط با خلقت و ارتباط با دیگران را فراهم می آورد.

وی در ادامه به بخشی از دستاوردهای این برنامه ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در بخش ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی نیز در البرز شاهد افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی از 99.60 به 99.80 ، دوره اول متوسطه از 96.13 به 97.65 و دوره دوم متوسطه از 88.4 به 91 درصد هستیم.

وی کسب 342 رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت، نماز، فرهنگی، هنری و افزایش تعداد نمازخانه های مدارس از 980 به 1162 باب را از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش در البرز برشمرد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به دانش آموزان پرداخت و افزود: از سال 92 تا کنون 36 هزار و 150 دانش آموز البرزی به اردو های راهیان نور اعزام شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: افزایش دارالقرآن ها از 2 به 9 مرکز ،کسب 708 مقام و مدال تیمی و انفرادی در مسابقات ورزشی دانش آموزی ، اجرای المپیادهای درون مدرسه ای با حضور178 هزار و 709 دانش آموز، اجرای حیاط پویا در 670 مدرسه برای نشاط و سلامتی دانش آموزان را از جمله دست آوردهای آموزش و پرورش این استان عنوان کرد.

ساکی بیان کرد: کتابخانه های مدرسه ای و کلاسی از 4300 به 8 هزار و 78 واحد در این استان افزایش یافته است.

وی مراقبت های بهداشتی در حوزه سلامت دهان و دندان ، ترویج فرهنگ تغذیه سالم با اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی برای 209 هزار نفر دانش آموز و صرف 36 میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان را از دیگر اقدامات انجام شده برای جامعه هدف در حوزه تعلیم و تربیت البرز عنوان کرد.

وی کسب 62 مدال طلا و نقره در المپیادهای کشوری و جهانی و 112 مدال در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی و مسابقات علمی- مهارتی را از دیگر افتخارات و موفقیت های آموزش و پرورش البرز اعلام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد : طرح شهاب نیز که شامل شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان می باشد برای تعداد 49 هزار و 331 نفر اجرا شده است.

ساکی از هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای به عنوان دیگر اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در البرز یاد کرد به گونه ای که تعداد هنرستان ها از 78 به 94 واحد افزایش یافته است.

وی در ادامه این گفت و گو به افزایش تعداد پژوهشسراها از 3 به 10 پرداخت و اظهار کرد : این مهم در راستای منویات مقام معظم رهبری برای توسعه علم و فناوری های نوین انجام شده است.

وی یاد آور شد: اولین پژوهشسرای دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی و نانو تکنولوژی کشور نیز در این استان راه اندازی شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت : تعداد کلاس های هوشمند نیز از 2200 به 5440 کلاس افزایش یافته است.

ساکی اضافه کرد : برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان هم با اجرای طرح نماد و سفیران سلامت ، 106 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته است.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از توجه وافر مقام معظم رهبری به برنامه ها و مسائل آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: مطابق اعلام رییس جمهوری آقای دکتر روحانی و وزیر آموزش و پرورش به ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب اطمینان می دهیم که آموزش و پرورش صرفا متناسب با فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی در چارچوب قوانین و اسناد بالا دستی نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با هوشیاری اولیای فهیم، شریف و متدین دانش آموزان این گونه شبهات از ارزش کار مدیران، مربیان و معلمان دلسوز و فرهیخته آموزش و پرورش نمی کاهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز