درمان سکته های قلبی و مغزی در ایران طبق استانداردهای جهانی

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۱۱:۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۶۰۱۷۴
درمان سکته های قلبی و مغزی در ایران طبق استانداردهای جهانی
مدیر امور درمان بیماری های وزارت بهداشت، گفت: درمان سکته های قلبی و مغزی بر اساس استانداردهای جهانی، در کشور اجرایی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا، جمشید کرمانچی، مدیر امور درمان بیماری های وزارت بهداشت در نشست سالیانه مسئولان بیماری های خاص و صعب العلاج دانشگاه های علوم پزشکی، با تاکید بر اینکه رویکرد ارائه خدمت در برنامه تحول سلامت بر مبنای سه اصل دسترسی عادلانه به خدمات، افزایش دسترسی به خدمات و حفاظت مالی در کنار دسترسی به خدمات با کیفیت در حوزه درمان است، گفت: در راستای این اهداف، مراکز درمانی و بهداشتی بسیاری در سراسر کشور ایجاد و یا تکمیل شد و آمار و ارقام نشان می دهد در طرح تحول نظام سلامت، هزینه های بسیار زیاد درمان بیماری ها کاهش یافت.
 
مدیر امور درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به ارتقاء کیفیت درمان در راستای برنامه تحول سلامت، افزود: در ارتقا کیفیت خدمات درمان نقش کادر درمان بسیار بارز است و بهبود کیفیت در همه خدمات ارائه شده، مهترین اصل برای به ثمر نشستن اهداف دیگر است.
 
کرمانچی با اشاره به تشکیل اداره کل امور بیماری ها و در اولویت قرار گرفتن بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: استاندارد های خدمتی و دارویی بر اساس نقشه توزیع بیماری ها در کشور طراحی و به روز رسانی شد.
 
وی با بیان این که در کشور ما اولین عامل مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی و علت دوم سکته های مغزی است، افزود: درمان استاندارد این دو عارضه مهم بر اساس استانداردهای جهانی به عنوان اولین اقدام حوزه معاونت درمان ، به موازات سایر اقدامات ارزشمند در کشور اجرایی شد.
 
کرمانچی ادامه داد: جای خوشبختی است که در تدوین سند بیماری های قلبی و عروقی اساتید سراسر کشور حضور بسیار ارزنده ای داشتند و این سند به عنوان سند مهم کشور ابلاغ شد.
 
وی با اشاره به اینکه طرح های بیمارستان های ۲۴۷ و ۷۲۴ در استان ها فعال شده است، افزود: در راستای آن بیماران مبتلا به سکته های قلبی و مغزی که قبلا، به دنبال عارضه سکته ها، سال ها متحمل معلولیت ، ناتوانی و یا فوت می شد امروز بدون هیچ عارضه ای به زندگی برمی گردند.
 
مدیر امور درمان بیماری های وزارت بهداشت افزود: در زمینه بیماری های سرطانی، پیوند، بیماران خاص و صعب العلاج نیز قدم هایی در یکسال اخیر برداشته شده است و همچنین در این موارد، سندها، پروتکل ها و استاندارد بیماری ها و حوادث ترافیکی نیز تدوین و ابلاغ شده است.
 
وی با اشاره به تشکیل کمیته های فعال کشوری با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی استان ها در خصوص بیماریهای خاص و صعب العلاج، گفت: امروز کمیته ام اس این افتخار را دارد که در سه تا چهار استان کشور نماینده دارد و پروتکل ملی و کشوری آن نیز ابلاغ شده است و در تمامی این مراحل سعی شده است از تمام توان وزارت بهداشت برای درمان بهتر بیماری ها استفاده شود.
 
کرمانچی با بیان این که هدف اصلی حوزه بیماری های ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی ارتقا کیفیت درمان است، افزود: همکاران ما در حوزه درمان دانشگاه ها ناظران اصلی بر روند های درمانی هستند و تمامی کارکنان حوزه سلامت باید در راستای حفظ استانداردها و عمل به آنها اقدام کنند.
 
وی ساماندهی توزیع فاکتور های خونی در دانشگاه ها را یکی دیگر از اقدامات این حوزه عنوان کرد و گفت: همچنین در بسته بیماری های صعب العلاج که تنها شامل چهار بیماری ام اس، تالاسمی، دیالیز و هموفیلی بود بازبینی شد و بیماری ای بی نیز به این بسته اضافه شد بود و امروزه در ۱۰ دانشگاه کشور ارائه خدمت به بیماران ای بی صورت می پذیرد. بنابراین چیزی که سال ها به به عنوان بسته بیماری های صعب العلاج دنبال آن بودیم در حال شکل گیری است و مشارکت تک تک همکاران ما در این برنامه تاثیرگذار است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز