حال گردشگری ما خوب است؛

علمی: بالاتر از ۵۰ درصد هتل های ما استاندارد جهانی را دارند

۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۲:۰۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۱۶۶۰
علمی: بالاتر از ۵۰ درصد هتل های ما استاندارد جهانی را دارند
معاونت اجرایی گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی معتقد است که در مجموع 64 هتل در سراسر ایران داریم که نیمی از آنها از استاندارد بین المللی و جهانی برخوردارند.

مرجان علمی، معاونت اجرایی گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی در  گفت و گو با خبرنگار گروه میراث فرهنگی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه هتل های گروه ایرانگردی و جهانگردی قدیمی ترین هتل های ایرانی هستند، بزرگ ترین بنگاه این حوزه به شمار می آید. ما از سال های قبل توانستیم توریست را جذب کنیم و درصدد این بودیم که بازسازی هتل ها را انجام دهیم و به سمت استانداردهای جهانی ببریم.

وی ادامه داد: ما در مجموع 64 هتل در سراسر ایران داریم که نیمی از آنها از استاندارد بین المللی برخوردار هستند و باید نیمی دیگر را هم به سمت و سوی استاندارد بین المللی و جهانی ببریم. یعنی شاید این هتل ها، ستاره های بالا را داشته باشند اما استاندارد لازم ندارند. داشتن استاندارد بالا شامل مواردی همچون، تجهیزات، ساختمان، آموزش نیروهای انسانی و ... می شود.

علمی در پاسخ به این سوال که برخی از هتل ها، ستاره های بالایی را دارند اما گفته می شود، استانداردهای جهانی را برای داشتن این ستاره ها ندارند، گفت: شاید از نظر تعداد اتاق و رستوران و ... ستاره را دارند اما نیروها، نیروهای هتل های 5 ستاره نیستند. از جمله کارهایی که گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی انجام می دهد، آموزش و تقویت نیروی انسانی است.

معاون اجرایی ایرانگردی و جهانگردی خاطرنشان کرد: وقتی مسافر برخورد خوب پرسنل را می بیند که چه محیط آرامی را برایش به وجود آورده، این آرامش را خود به خود می گیرد. حتی در هتل های خارج از کشور، دوره هایی را می گذارند که پرسنل چطور لبخند بزنند. خوشرویی و لبخند و مهمان نواز در گوشت و خون ایرانیان است. اما در دیگر تخصص ها هم مثل آشپز و پذیرش گر و ... باید از علم روز دنیا برخوردار باشیم.

وی بر وظیفه اصلی میراث فرهنگی در خصوص شناساندن مکان های کمتر شناخته شده ایران تاکید کرد و گفت: وظیفه اصلی میراث فرهنگی این است که بسیاری از اماکن ایران را به مردم بشناساند و فرهنگ سازی کند. حالا از طریق سایت و نصب بنر و ... این کارها شدنی است. گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی ارتباطات بسیار زیادی با سازمان میراث فرهنگی دارد و درصدد توسعه گردشگری در ایران هستیم. برنامه ریزی های زیادی را هم در این خصوص انجام داده ایم. همه اینها بستگی دارد به اینکه چقدر می خواهیم به هدف واحد برسیم. 

معاون گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی ضمن اشاره الزام رسیدن به هدف والا و عالیه خاطرنشان کرد: از نگهبان این گروه گرفته تا مدیریت عامل همه برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنیم و آن هم این است که برترین گروه های هتل ها از نظر کیفیت خدمات باشیم. بر این اساس شعاری را به سه آیتم انتخاب کرده ایم: ارتقای کیفیت، کنترل هزینه و افزایش درآمد. اگر سیاست و برنامه ریزی ها نباشد در قالب گروه ها و کارگروه های تخصص نباشد، هر کسی حرف خود را می زند و به دنبال هدف خود هستند.

علمی در پایان ضمن ابراز امیدواری از بهبود وضعیت گردشگری تاکید کرد: وقتی من گردشگر را آوردم و وارد هتل کردم، آیا از نظر فرودگاه و آسفالت کف خیابان و ترافیک اوضاع و احوال درست است؟ بنابراین تمام همت خود را باید برای بهتر شدن اوضاع زیر ساخت ها به کار بگیریم. سازمان میراث فرهنگی این کارها را انجام می دهد اما به تنهایی نمی تواند تمام اوضاع را سامان بدهد. وقتی توریست وارد ایران می شود، دو فاکتور برخورد خوب و غذاهای خوشمزه را مورد تایید قرار می دهد اما وقتی مثلا به این فکر می کند که مسیر هتل تا فرودگاه را چطور باید برود، کمی اخم هایش در هم می رود. باید تلاش کنیم که همه اوضاع را با هم بهبود بخشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز