فیض:

تغییرات مهمی در شیوه نامه هدایت تحصیلی رخ داده است

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۷:۲۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۴۱۵۳
تغییرات مهمی در شیوه نامه هدایت تحصیلی رخ داده است
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: وظیفه مشاوران، آگاهی دادن به دانش آموزان برای انتخاب رشته است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهدی فیض با بیان اینکه در سال جاری شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی ابلاغ شد، اظهار کرد: در این شیوه‌نامه چندین تغییر مهم رخ داده است و مشاوران باید اقدام به مطالعه مقدمه شیوه نامه کنند چرا که در آن سیاست های کلان حاکم بر شیوه نامه مطرح شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش تصریح‌کرد: درشیوه نامه هدایت تحصیلی اشاره شده است که باید دانش آموزان را هدایت کنیم تا آنان بتوانند آزادانه و آگاهانه اقدام به انتخاب رشته کنند و برهمین اساس، وظیفه مشاوران،آگاهی دادن به دانش آموزان است.

وی با اشاره به اهمیت الگوی توسعه متوازن گفت: این الگو یک نیاز و ضرورت ملی است به طوری که باید ظرفیت حداکثری را برای پذیرش دانش آموزان متناسب با علاقه آنها ایجاد کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه امسال کاهش گرایش به رشته تجربی گزارش داده شده است به طوری که در سال جاری 38 درصد گرایش دانش آموزان به رشته تجربی را داشته ایم.

وی با اشاره به مطلب فوق افزود: برای مدیریت کردن دانش آموزان و خانواده ها اقدام به در نظرگرفتن فرم شماره 7 در بحث هدایت تحصیلی کرده ایم.

فیض تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر950 هزار نفر از دانش‌آموزان در سامانه هدایت تحصیلی شرکت کرده اند و تست ها را انجام داده اند که خود آمار بالا و مطلوبی است و نشان از حجم بالای مراجعه‌ کنندگان دارد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز