رئیس اداره بهزیستی نهبندان:

بخش عمده طلاق‌ها در شهرستان نهبندان به دلیل اعتیاد و بیکاری است

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۱:۵۰:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۵۳۰
بخش عمده طلاق‌ها در شهرستان نهبندان به دلیل اعتیاد و بیکاری است
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان با بیان اینکه بهزیستی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام به تاسیس خدمات مددکاری و اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته کرده است گفت: بخش عمده طلاق‌ها در شهرستان نهبندان به دلیل اعتیاد و بیکاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد بارانی صبح امروز در جلسه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: بهزیستی نهبندان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گوناگون اقدام به تاسیس خدمات مددکاری اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان کرده است.

وی افزود: یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی شهرستان نهبندان اعتیاد است که بهزیستی برای مبارزه با آن از طریق راهکاری پیشگیرانه و درمانی اقدامات موثری انجام داده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان گفت: بهزیستی امسال با استفاده از تیم‌های اجتماعی محور و پایگاه سلامت اجتماعی تحت نظارت اقدام به برگزاری 40 کارگاه و کلاس آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد کرده است که در این راستا 1200 نفر آموزش داده شده و بیش از 12 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

بارانی با بیان اینکه در شهرستان نهبندان بخش عمده‌ای از طلاقها به دلیل اعتیاد و بیکاری است گفت: بهزیستی با استفاده از مشاوره‌های دولتی و غیردولتی گام مهمی در این راستا برداشته که نتیجه آن کاهش 25 درصدی طلاق توافقی در سطح شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی مبارزه شود باید نگاهی جدی و مدبرانه داشته باشیم اظهار داشت: نباید کارهایمان در این خصوص لحظه‌ای و موردی باشد که در این راستا باید همه دستگاه‌های ذیربط با هم همکاری داشته باشند تا بتوانیم اقدامات و گام‌های موثری برداریم .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهبندان با بیان اینکه در درمان اعتیاد باید از درمان‌های موضعی و موقت پرهیز کنیم گفت: در مرحله درمان بهزیستی شهرستان نهبندان افراد معتاد را برای درمان به کمپ‌های اعتیاد و کلینیک‌های متادون درمانی دولتی معرفی کرده که در این راستا بالغ بر 21 میلیون و 500 هزار  ریال سرمایه‌گذاری شده است.

 

نظر شما