برای اولین بار در کشور:

راه اندازی سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰ ویژه ناشنوایان

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۵:۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۶۳۲
راه اندازی سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰ ویژه ناشنوایان
به همت فرماندهی انتظامی و بهزیستی استان برای اولین بار در کشور سامانه پیامکی فوریت های پلیسی 110 ویژه ناشنوایان راه اندازی و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، اولین سامانه پیامکی فوریت های پلیس 110 ویژه ناشنوایان طی مراسمی با حضور مسئولان انتظامی، مدیران اداره کل بهزیستی و تعدادی از نمایندگان ناشنوایان استان به صورت رسمی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ناشنوایان استان که تا کنون هیچ گونه راهی برای ارتباط با فوریت های پلیسی 110 نداشتند از این پس می توانند مشکلات و مشاهدات خود در حوزه نظم و امنیت را از طریق پیامک به شماره 09011010110 ارسال نمایند.

پلیس 110 در خدمت همه اقشار مردم است

سردار عبدالرضا آقاخانی ، در این مراسم با بیان اینکه اصفهان همیشه در کارهای خیر پیش قدم بوده ، یکی از کارهای خیر را کمک به جامعه معلولان عنوان کرد و اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که جمعیت قابل توجهی از ناشنوایان در استان وجود دارند که به دلیل عدم قدرت تکلم نمی توانند با پلیس ارتباط برقرار کنند و نحوه ارتباط آنها با پلیس نیز تعریف نشده بود.

وی افزود: در این زمینه یک کار علمی صورت گرفت و طی جلسات اندیشه ورزی، مجموعه پلیس استان به این نتیجه رسید که یک سامانه پیامکی ویژه برای ارتباط ناشنوایان با مرکز فوریت های پلیس110 استان فراهم نماید.

این مقام مسئول عنوان داشت: مقدمات این کار با همکاری اداره کل بهزیستی و یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور فراهم شد و امروز این سامانه به صورت رسمی راه اندازی و برای ناشنوایان عزیز قابل بهره برداری شد.

آقاخانی با بیان اینکه این سامانه در حال حاضر در سطح کلانشهر اصفهان قابل بهره برداری است از توسعه آن به کل استان در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: از این پس پلیس در کنار ناشنوایان عزیز خواهد بود و این عزیزان در صورتی که حادثه سرقتی یا تعرضی برای آنها رخ داد و یا اینکه با موارد مشکوک، توزیع مواد مخدر و دیگر جرایم روبه رو شدند می توانند به این سامانه پیامک بزنند و ماموران پلیس 110 نیز طبق ماموریتی که برای آنها تعریف شده ظرف 15 دقیقه موظف هستند در محل حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه شماره تلفن ناشنوایان که به پلیس پیامک می زنند به صورت محرمانه ثبت می شود از این عزیزان خواست تا هرگونه موارد مشکوک که به حوزه نظم و امنیت مربوط می شود را به عنوان یک شهروند به پلیس اطلاع رسانی نمایند.

سردار آقاخانی، مرکز فوریت های 110 را پل ارتباطی پلیس برای خدمت رسانی به همه اقشار مردم عنوان کرد و گفت: سامانه 110 راهی برای رسیدگی سریع به مطالبات مردم ، امدادرسانی ، پیشگیری از وقوع جرم و پناهگاهی برای همه کسانی که نیاز به کمک دارند، است.

این مقام انتظامی از اداره کل بهزیستی استان که مقدمات خدمت رسانی پلیس به این قشر از جامعه را فراهم ساخت تقدیر کرد و گفت:راه اندازی این سامانه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم گام های بیشتر و بهتری در زمینه خدمت رسانی و رضایتمندی بیشتر مردم عزیز که شایسته بهترین خدمات هستند برداریم.

ارتباط مردم با پلیس باعث ارتقای امنیت جامعه می شود

دکتر صادقی، مدیرکل بهزیستی استان نیز با بیان اینکه سامانه پیامکی فوریت های پلیسی 110 ویژه ناشنوایان ، اتفاق مبارکی است که برای اولین بار در کشور توسط پلیس اصفهان کلید خورده است با تقدیر از مسئولان انتظامی استان گفت: مسلماً هرچه قدر میزان ارتباط اقشار مختلف مردم با پلیس بیشتر شود شاهد ارتقای امنیت در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 13 هزار و 500 ناشنوا با بهزیستی استان ارتباط دارند گفت: یکی از موارد حقوق شهروندی این است که این عده بتوانند نیاز های اجتماعی خود را در برقراری ارتباط با سازمان ها و ارگان هایی مانند پلیس برطرف نمایند.

وی افزود: بسیاری از افراد جامعه حتی افراد قطع نخاعی، نابینایان، سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی می توانند با پلیس تماس بگیرند.

صادقی خاطر نشان کرد: این درحالی بود که اگر ناشنوایی مورد تعرض واقع می شد، یا جانش به خطر می افتاد یا نیاز به کمک پیدا می کرد و یا مورد مشکوکی را می دید به دلیل نداشتن قدرت تکلم نمی توانست با پلیس ارتباط برقرار نماید که به لطف خداوند و همکاری مسئولان انتظامی استان امروز مقدمات این ارتباط فراهم شد که جا دارد از تلاش های همه خدمتگزاران عرصه نظم و امنیت تقدیر و تشکر نمایم.

نظر شما