پاسخ به سرگردانی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد؛

توکلی: حذف ناگهانی در کار نبوده است

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۱:۳۱:۰۲
کد خبر: ۵۷۱۳۳۹
توکلی: حذف ناگهانی در کار نبوده است
مشاور عالی سازمان سنجش کشور ادعای برخی از دانشجویان مبنی بر حذف برخی از رشته‌ها از دفترچه انتخاب رشته شماره 2 آزمون کارشناسی ارشد، پس از شرکت در آزمون را رد کرد.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش کشور، در گفت و گو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا، ضمن رد ادعای برخی از دانشجویان مبنی بر حذف برخی از رشته‌ها از دفترچه انتخاب رشته شماره 2، پس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال 96، گفت: چنین اتفاقی رخ نداده است، ظرفیت رشته در هیچ یک از دانشگاه ها اعم از روزانه، شبانه، غیر انتفاعی و پیام نور نه تنها حذف نشده بلکه در عین حال ظرفیت های جدیدی را علاوه بر ظرفیت دفترچه، اضافه کرده و از روز گذشته اعلام کرده ایم.

او با بیان اینکه هیچ مانعی برای انتخاب رشته دانشجویان وجود ندارد، افزود: 656 هزار و 180 نفر از شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد، مجاز به انتخاب رشته شدند و از شب گذشته که انتخاب رشته ها آغاز شده است، تاکنون 33 هزار و 600 نفر انتخاب رشته کرده‌اند و سایر دانشجویان نیز می توانند هر رشته ای را که می خواهند انتخاب کنند.

او در پایان تاکید کرد: هیچ حذف ناگهانی در کار نبوده و افزایش یا کاهش رشته ها و هرگونه تغییرات در رشته ها یا آزمون، پیش از برگزاری آزمون در دفترچه شماره 2 آمده است.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور در پایان خاطرنشان کرد: حذف یا اضافه کردن رشته ها به سازمان سنجش مربوط نمی شود، در اصل دفتر گسترش دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی، متولی رشته های تحصیلی بوده و سازمان سنجش کشور تنها مجری برگزاری آزمون است. ما حق نداریم نه یک نفر را به ظرفیت ها اضافه کرده و نه یک نفر را کم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز