توسعه همکاری های علمی فناوری ایران و مجارستان

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۷:۰۷:۳۶
کد خبر: ۵۷۱۷۳۶
توسعه همکاری های علمی فناوری ایران و مجارستان
هیئتی متشکل از اعضای کارگروه مرجع ملی مجارستان به سرپرستی رئیس دانشگاه یزد در سفر به کشور مجارستان، علاوه بر دیدار و گفتگو با مسئولان ارشد وزارت توانمندی های انسانی مجارستان و بازدید از چند دانشگاه و پارک علم و فن آوری آن کشور،تفاهم نامه همکاری با دانشگاه سگد امضا کردند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در چارچوب برنامه های این سفر، دکتر محمد صالح اولیاء، رئیس کارگروه مرجع ملی همکاری های علمی و بین المللی با کشور مجارستان، و غلامعلی رجبی یزدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان با پالکوویچ، معاون آموزشی وزیر توانمندی های انسانی مجارستان ملاقات کردند طرفین در این ملاقات بر توسعه همکاری های علمی فن آوری بین دو کشور تاکید کردند.

در همین راستا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه یزد و دانشگاه سگد مجارستان به امضا رسید این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه به صورت حضوری و در دانشگاه سگد مجارستان با حضور سفیر ایران در مجارستان و هیئتی متشکل از نمایندگان آموزش عالی استان یزد منعقد شد.

این دانشگاه که در شهر سگد مجارستان قرار دارد، یکی از ده دانشگاه برتر مجارستان به شمار آمده و حائز رتبه ۶۰۰-۸۰۰ در رتبه بندی جهانی تایمزدر سال ۲۰۱۷ است.

پیش از این دانشگاه یزد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع ملی همکاری های علمی و بین المللی با کشور مجارستان انتخاب شده بود. وزارت منابع انسانی مجارستان نیز به تاسی از این رویکرد دانشگاه سگد را به عنوان دانشگاه متناظر جهت پیشبرد و پیگیری اهداف و ماموریت های کمیته مشترک همکاری های علمی ایران و مجارستان انتخاب کرده است.

گفتنی است هیئت اعزامی از ایران همچنین با مسئولان دانشگاه های سملوایز، الته و همچنین پارک علم و فناوری بوداپست ملاقات داشت در این ملاقات ها، زمینه های همکاری های علمی مشترک بررسی و درباره اولویت های همکاری و نحوه عملیاتی کردن آنها بحث و تبادل نظر شد.

در این سفر، همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد نیز با دانشگاه سگد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز