حقانی در جلسه امروز شورای شهر تهران:

باغات شهر تهران سرنوشت عجیبی دارد

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۴:۳۶:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۱۶۱
باغات شهر تهران سرنوشت عجیبی دارد
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بنیادها نسبت به نگهداری باغات همت نداشته‌اند، گفت: اخیرا یکی از بنیادها تعداد زیادی از باغات را برای فروش به مزایده گذاشته است.

به گزارش گروه شهر و شهروند خبرگزاری برنا، محمد حقانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکری در جلسه امروز شورای شهر تهران به موضوع باغات تهران پرداخت و گفت: باغات شهر تهران سرنوشت عجیبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب آیین‌نامه حفظ و گسترش باغات در شهر تهران اجرا شده است، افزود: این باغات بیشتر به افراد ثروتمند و فراری متعلق بوده است که پس از انقلاب در اختیار بنیادها قرار گرفته است.

حقانی با تاکید بر اینکه بنیادها نسبت به نگهداری باغات همت نداشته‌اند، گفت: اخیرا یکی از بنیادها تعداد زیادی از باغات را برای فروش به مزایده گذاشته است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به هیئت رئیسه شورا گفت: درخواستم از هیئت رئیسه این است که ترتیبی داده شود حداقل این باغات را شهرداری خریداری کند و به عنوان فضای سبز عمومی در اختیار مردم گذاشته شود.

وی همچنین خطاب به خریداران این باغات نیز گفت: افرادی که می‌روند و این باغات را به قیمت ارزان می‌خرند، بدانند شورای بعدی با ساخت و ساز در این باغات مخالفت می‌کند. 

حقانی همچنین خطاب به بنیاد مستضعفان نیز گفت: از بنیاد می‌خواهم این باغات را حفظ کند و در تعاملات مالی با شهرداری آنها را در اختیار شهرداری قرار دهند. 

وی همچنین با بیان خبری گفت: هفته گذشته از تصمیم شهرداری برای خرید ساختمانی برای اداره کل حراست شهرداری خبر داد و این خبر تایید شده است و از شهرداری خواهش می‌کنم با توجه به مشکلات مالی موجود این اقدام انجام نشود.

در ادامه سخنان حقانی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در خصوص طرح صیانت از باغات دو بخش مطرح است، بخش اول شناسنامه‌دار شدن باغات است و بخش دوم برای تصمیم‌گیری باید به شورای عالی شهرسازی ارائه شود.

چمران پیشنهاد داد بخش اول این طرح  نیازمند تصویب شورایعالی شهرسازی نیست، را به عنوان مصوبه ابلاغ کنیم و بخش دوم برای تصمیم‌گیری شورای عالی شهرسازی بماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز