دستگیری هکر ۱۹ ساله حساب های بانکی در ایران

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۸:۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۷۳۵۷۲
دستگیری هکر ۱۹ ساله حساب های بانکی در ایران
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت : هکر معروف 19 ساله که از حساب بانکی مردم برداشت می کرد ، در سمنان دستگیر شد.
به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری برنا، سرهنگ صادقی، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: با شکایت تعدادی از شاکیان درباره برداشت غیر مجاز از حساب بانکی ، این پرونده در دستور کار ویژه پلیس فتا قرار گرفت و با بررسی تخصصی کدهای آلوده مشخص شد ، برداشت کننده ، فردی است که آشنایی کامل با رایانه و کدهای برنامه نویسی دارد.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از دانش روز و شیوه‌های تخصصی و آنالیز ، توانستند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.
صادقی تصریح کرد: با توجه به اعتراف متهم که از مکان‌های عمومی برای انتشار این کدها استفاده می‌کرد ، متصدیان کافی نت‌ها باید توجه جدی به احراز هویت مراجعه کنندگان و متقاضیان استفاده از خدمات را داشته باشند و به صورت روزانه امنیت سیستم‌ها را کنترل کنند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان از کاربران فضای سایبر هم خواست که به صورت دوره ای پسوردهای کارت‌های بانکی خود را تغییر داده و تحت هیچ شرایطی از اماکن و سیستم‌های عمومی برای انتقال وجه استفاده نکنند.
گفتنی است، این هکر با سوء استفاده از دانش برنامه نویسی و نگارش کدهای مخرب و خدمات اینترنتی در کافی نت‌ها، به صورت غیر مجاز از حساب بانکی افراد برداشت می‌کرد.
نظر شما