معجزه افزایش قد با این ماده غذایی

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۵:۳۱:۵۳
کد خبر: ۵۷۵۲۹۸
معجزه افزایش قد با این ماده غذایی
مصرف شیر غیر گاوی، احتمال کوتاهی قد در کودکان را افزایش می‌دهد. این درحالی است که استفاده روزانه از یک فنجان شیر گاو، قد کودکان را به‌طور متوسط ۰.۲ بلندتر می‌کند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد معمولا کودکانی که از شیر غیرگاوی استفاده می‌کنند، قد کوتاه‌تری نسبت به میزان متوسط در سن خودشان دارند. گزارشی از این مطالعه در The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

محققان می‌گویند که هرچه مصرف شیر غیرگاوی در میان کودکان بیشتر شود، ‌شانس کوتاه‌قدی آنان نیز بیشتر از قبل افزایش پیدا می‌کند.

در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۵ هزار نفر از کودکان ۲۴ تا ۷۲ ماهه مورد بررسی قرار گرفت و مصرف روزانه شیر گاو و انواع شیرهای غیرگاوی مانند شیر سویا و شیر بادام در میان این کودکان ارزیابی شد. ۹۲ درصد از این کودکان روزانه از شیر گاو استفاده می‌کردند و ۱۳۳ درصد از آنان هم هر روز شیر غیرگاوی می‌نوشیدند.

یافته‌های نهایی نشان دادند کودکانی که شیر غیرگاوی می‌نوشند، قد کوتاه‌تری نسبت به میزان متوسط در سن خودشان دارند. درواقع،‌ به‌ازای استفاده روزانه از هر ۲۵۰ میلی‌لیتر شیر غیرگاوی، قد این کودکان هم به‌طور متوسط ۰.۴ سانتی‌متر کوتاه‌تر می‌شود. این درحالی است که استفاده روزانه از یک فنجان شیر گاو، قد کودکان را به‌طور متوسط ۰.۲ بلندتر می‌کند.

به‌گفته محققان، کودکان ۳ساله‌ای که روزانه ۳ فنجان شیر غیرگاوی می‌نوشند،‌ حداقل ۱.۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از کودکان ۳ساله‌ای هستند که روزانه از ۳ فنجان شیر گاو استفاده می‌کنند.

نظر شما