کمک به درمان دیابت با مصرف این ویتامین

۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۲:۰۸:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۱۵۶
کمک به درمان دیابت با مصرف این ویتامین
مقدار زیادی از گیرنده‌های ویتامین A به‌نام GPRC۵C در سطح سلول‌های بتا وجود دارند و مسدود کردن این گیرنده‌ها، توانایی متصل شدن ویتامین A به سلول‌های بتا را از بین می‌برد. این روند در ادامه قابلیت ترشح انسولین در واکنش به بالا رفتن قند در بدن را حدود ۳۰ درصد ضعیف می‌کند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، محققان بریتانیایی و سوئدی کشف کرده‌اند که ویتامین A می‌تواند برای سلول‌های بتا از نظر کارکرد ترشح انسولین حیاتی باشد. این کشف مهم می‌تواند راه‌های تازه‌ای را در راستای کشف درمان‌های جدید برای بیماری دیابت باز کند. گزارشی از مطالعه آنان در Endocrine Journall منتشر شده است.

این محققان درحین مطالعه اخیرشان متوجه شده‌اند که مقدار زیادی از گیرنده‌های ویتامین A به‌نام GPRC۵C در سطح سلول‌های بتا وجود دارند و مسدود کردن این گیرنده‌ها، توانایی متصل شدن ویتامین A به سلول‌های بتا را از بین می‌برد. این روند در ادامه قابلیت ترشح انسولین در واکنش به بالا رفتن قند در بدن را حدود ۳۰ درصد ضعیف می‌کند.

با توجه به این‌که اختلال در ترشح انسولین، علت اصلی ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ است، محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهند که کمبود ویتامین A در بدن می‌تواند نقش مهمی در روند ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ ایفا کند.

به‌گفته محققان، کمبود ویتامین A در ادامه توانایی سلول‌های بتا برای دفع التهاب را ضعیف می‌کند و حتی کمبود بیش از حد این ویتامین باعث مرگ کامل سلول‌های بتا می‌شود. آنان براساس همین یافته‌ها می‌گویند که کمبود ویتامین A می‌تواند در ابتلا به بیماری دیابت نوع ۱ هم نقش داشته باشد که به‌علت تخریب سلول‌های بتا شکل می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز