اقدامات جدید وزارت ورزش و جوانان؛

جوانان بیکار به این مرکز مراجعه کنند!

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۱:۵۷:۴۵
کد خبر: ۵۷۷۵۹۸
جوانان بیکار به این مرکز مراجعه کنند!
یکی از موانعی که همواره سنگ بزرگی در راه ازدواج جوانان بوده و هست، بحث اشتغال آنهاست، اما وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی امر ازدواج سعی در میسر کردن هرچه بیشتر این مسیر با استفاده از راهکارهای مختلف، داشته و دارد.

دکتر صبحی، مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و  جوانان، در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در خصوص برنامه های جدیدی که دفتر ازدواج و تعالی خانواده برای تسهیل امر ازدواج برای جوانان در نظر گرفته است، تشریح کرد: امسال برنامههای بسیار متنوعی را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت و تمرکز اصلیمان روی بحث ازدواج و اشتغال‌زایی در راستای انجام ازدواجهای موفق و تحیکم تعالی خانواده خواهد بود.

او ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته موفق شدیم یکی از عوامل بسیار موثر در شکل گیری ازدواج موفق را که انجام و ارایه دوره های آموزشی ازدواج و پیش از ازدواج بود را ساماندهی کنیم. اقدام فوق العادهای که در این خصوص انجام دادیم، آماده کردن 2 هزار و 500 مدرس بود.

صبحی تصریح کرد: انشاالله در سال 96 بعد از تأمین بودجه، دورههای میانی را برگزار خواهیم کرد و 5 هزار نفر دیگر از مدرسان این دوره را آموزش خواهیم داد که بتوانند به حدود 700 هزار زوجی که سالانه در آستانه ازدواج هستند و یک سال بعد مزدوجین سال اول می شوند و زنانی حدود 40 نفر را تشکیل می دهند، اولا به آنها خدمات تخصصی ارایه دهند، دوما اینکه به وسیله این کار در خودشان نوعی اشتغال پذیری صورت بگیرد.

او اذعان کرد: انشالله در کنار این کار جزوه های پیشرفته تربیت و آموزشی خواهند داشت که از کسانی که در دوره های مقدماتی و میانی شرکت کرده اند که مجموع آنها 700 هزار نفر خواهد بود، از بین آنها کسانی که آزمون استاندارد دادند 3 هزار مدرس را مشخص می کنیم که بتوانند حداقل برای 5 و 6 سال آتی حداقل به صورت تخصصی خدماتی را ارایه دهند.

مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، در ادامه اظهار کرد: غیر از این مسایل، کارهایی که در کشور برای کمک به ازدواج جوانان انجام خواهد شد، مسأله مقدمات تاسیس مراکز استعدادیابی شغلی و هدایت شغلی جوانان است که آن را در دستور کار قرار دادیم و جلسات متعددی تشکیل شده که اگر بتوانیم موافقت همکاران سازمان برنامه و بودجه را جذب کنیم و بودجه آن تأمین شود، این اقدام برای اولین بار در کشور انجام خواهد گرفت.

او ضمن بیان اینکه حل نشدن مسئله شغل و اشتغال پذیری، یکی از موانع اصلی ازدواج برای جوانان است که امیدوارم برطرف شود، ادامه داد: با تاسیس مراکز استعداد یابی شغلی و هدایت شغلی جوانان، ضمن اشتغال پذیری برای آنها، یک تعدادی از این مراکز مستقر می شوند و می توانند برای آن دسته از جوانانی که دارای تحصیلات عالی هستند اما نمی توانند به خاطر عدم برخورداری از دورههای کارورزی اشتغال پذیری را انجام دهند، این نقیصه جبران می‌شود تا بتوانند از توانمندیهای خودشان در کشور استفاده کنند و به راحتی شغل داشته باشند.

نظر شما