زن جوان از ترس آتش سوزی گسترده خود را به پایین پرت کرد

۱۳۹۶/۰۴/۰۹ - ۱۰:۳۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۹۷۰۸
زن جوان از ترس آتش سوزی گسترده خود را به پایین پرت کرد
در پی آتش سوزی گسترده در یک ساختمان 4 طبقه در تهران، زنی جوان برای نجات یافتن، خود را از ساختمان به پایین پرت کرد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، با اعلام خبر آتش سوزی گستره در خیابان مرتضوی، بعد از جیحون، تشریح کرد: در ساعت 3:02  دقیقه بامداد پس از اعلام خبر این حادثه، در فاصله 4 دقیقه، 3 ایستگاه به همراه نردبان، تشک نجات نردبان هیدرولیکی، به محل اعزام شدند.

او افزود: محل آتش سوزی، یک ساختمان 4 طبقه مسکونی تک واحدی بود که آتش سوزی در انباری این ساختمان که مملو از  لوازم خانگی و وسایل چوبی و ... بود، اتفاق افتاده و باعث شعله ور شدن کامل این انباری و سرایت آتش به طبقه اول و محبوس شدن تعدادی از ساکنان این ساختمان شده بود.

ملکی تصریح کرد: پیش از رسیدن آتش نشانان به محل، زنی جوان از ساکنان ساختمان، به دلیل ترس از آتش سوزی از طبقه دوم به پایین پریده و مصدوم شده بود.

او اذعان کرد: سایر افراد محبوس در ساختمان به کمک آتش نشانان به پشت بام منتقل شدند و تعدادی دیگر از آنها نیز از کنار پنجره ها و بالکن ساختمان به کمک نردبان دستی از ساختمان خارج شدند.چ

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، تصریح کرد: در پی این حادثه که در ساعت 4:21 دقیقه به پایان رسیده و 3 مصدوم و 5 نجات یافته داشت، یک زن و مرد میانسال نیز دچار دود گرفتگی و مصدومیت شدند.

او در پایان هشدار داد: بسیاری از ساختمان های قدیمی فاقد سیستم های ایمنی هشدار حریق هستند که این امر ریسک خطر در ساختمان ها را به خصوص  در ساعات میانی شب، بالا می برد.

ملکی هم چنین خاطرنشان کرد: در هر شرایطی، پریدن از ساختمان کار درستی نبوده و اقدامی اشتباه و غلط است. بهترین کار این است که هرچه سریع تر خبر حادثه و محلی که فرد محبوس شده در آن قرار دارد، به آتش نشانی گزارش شود تا نیروهای ما بتوانند به موقع و با احتیاط فرد را به سلامت نجات دهند.

 

خبرنگار: پریسا محمدپور

نظر شما