چرا بعد از ازدواج چاق می‌شویم؟

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۰۹:۲۵:۳۱
کد خبر: ۵۸۰۵۷۷
چرا بعد از ازدواج چاق می‌شویم؟
مردان متاهل نسبت به مردان مجرد،‌ دارای BMI بیشتر و به‌طور متوسط 1.4 کیلوگرم وزن بیشتر هستند. علاوه بر این، مشخص شد که BMI مردان بعد از طلاق گرفتن نیز کاهش پیدا می‌کند. این درحالی است که BMI زنان متاهل تحت تاثیر ازدواج یا مادر شدن قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، یکی از باورهای عامیانه درباره ازدواج این است که افراد پس از ازدواج دچار افزایش وزن می‌شوند. با این‌حال، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مردان متاهل از نظر شاخص توده بدن (BMI) در گروه‌های بالاتری نسبت به مردان مجرد قرار می‌گیرند و درنتیجه این باور عامیانه می‌تواند واجد بخشی از حقیقت باشد. گزارشی از این مطالعه در Social Science & Medicine منتشر شده است.

محققان در این مطالعه به یافته دیگری هم پی برده‌اند و آن‌ هم این‌که مردان (نه زنان) در اولین سال‌های پس از پدر شدن، افزایش وزن زیادی را تجربه می‌کنند.

دکتر سیردا (از مسئولان این مطالعه و عضو دانشگاه بث در انگلستان) می‌گوید که این یافته‌ها می‌توانند عوامل اجتماعی‌ که منجر به افزایش وزن می‌شوند را مشخص سازند و درنتیجه به جلوگیری از افزایش وزن یا ابتلا به چاقی کمک کنند.

یافته‌های آنان نشان می‌دهند که مردان متاهل نسبت به مردان مجرد،‌ دارای BMI بیشتر و به‌طور متوسط ۱.۴ کیلوگرم وزن بیشتر هستند. علاوه بر این، مشخص شد که BMI مردان بعد از طلاق گرفتن نیز کاهش پیدا می‌کند. این درحالی است که BMI زنان متاهل تحت تاثیر ازدواج یا مادر شدن قرار نمی‌گیرد.

محققان معتقدند که این یافته‌ها، فرضیه‌های پیشین درباره مردان متاهل و استفاده آن‌ها از غذاهای ناسالم و حجیم‌تر را تقویت می‌کنند. با این‌حال، بسیاری از مطالعات دیگر نشان داده‌اند که مردان متاهل به‌طور کلی از سلامت بهتری برخوردار هستند، چون حمایت‌های اجتماعی توسط همسر، نقش مهمی در زندگی آنان ایفا می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز