پایه ششم یا هفتم؟

سرنوشت جنجالی مدارس تیزهوشان

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۶:۳۰:۱۵
کد خبر: ۵۸۱۵۰۴
سرنوشت جنجالی مدارس تیزهوشان
چند روز پیش آزمون ورودی برای انتقال پایه ششم مدارس تیزهوشان به پایه هفتم، برگزار شده و از آغاز سال تحصیلی جدید این انتقال پایه، اجرایی می‌شود.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا در خصوص حواشی پیش آمده درباره تغییر و تحولات مدارس تیزهوشان گفت: در این باره باید بگویم که چند روز پیش آزمون ورودی برای انتقال پایه ششم مدارس تیزهوشان به پایه هفتم، برگزار شده و از آغاز سال تحصیلی جدید این انتقال پایه، اجرایی می‌شود.

او با اشاره به بحث جداسازی مدارس تیزهوشان از مدارس عادی، اذعان کرد: این موضوع مدتی است که فضای فکری جامعه را به خود معطوف ساخته است، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که این جداسازی قرار است چگونه صورت پذیرد.

او در ادامه اظهار کرد: آموزش فراگیر، رویکردی است که در دنیا وجود داشته و در ایران نیز بیش  از 15 سال است این رویکرد در شورای عالی به تصویب رسیده است.

او افزود: طبق این رویکرد، دانش آموزان استثنایی که امکان حضور در مدارسی عادی را دارند باید برای آنها شرایطی فراهم شود که به مدارس عادی بروند و بلعکس، دانش آموزانی که دارای استعدادهای درخشان هستند هم با ایجاد یک سری شرایط و برنامه های ویژه و خاص که پاسخ دهنده نیاز های آنها باشد، باید به مدارس عادی بروند.

زرافشان خاطرنشان کرد: به این طریق می توان تعداد مدارس را کم کرد، هر چند در گروه دانش آموزان استثنایی برخی از گروه های دانش آموزی وجود دارند که حتما باید در مدارس بوده و معلم های ویژه داشته باشند که نمی توان آنها را شامل طرح فراگیر کرد.

زرافشان در پاسخ به این سوال که آیا نباید برای نخبگان و دانش آموزان استعدادهای درخشان، تجهیزات و امکانات بیشتر و به روزتری نسبت به دانش آموزان عادی در نظر گرفت؟ گفت: در حال حاضر هم ما با وجود اینکه در بسیاری از مدارس دانش آموزان تیزهوش را در کنار دانش آموزان معمولی داریم اما برای دانش آموزانی که دارای استعدادهای درخشان هستند، برنامه ها و امکاناتی را در نظر می گیریم که وجه تمایز آنها با دانش آموزان عادی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز