کرمی:

آزمایشگاهی‌ها ۱۰ هزار نفری شدند

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۱۵:۳۱:۰۹
کد خبر: ۵۸۲۱۲۸
آزمایشگاهی‌ها ۱۰ هزار نفری شدند
پرویز کرمی با اشاره به توجه جدی به تجهیزات کیفی تا رسیدن به یک پژوهش کاربردی، یک نیاز حیاتی محققان پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان بود و بیش از 10 هزار نفری شدن باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نشان می‌دهد این مجال به خوبی فراهم شده است.

به گزارش گروه علمی و فناوری مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به گفته پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مهم‌ترین مزیت شبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری به‌غیر از تمامی زمینه‌ها و تسهیلاتی که برای مراکز آزمایشگاهی ایجاد کرد این بود که توانست جمع قابل توجهی از محققان و پزوهشگرانی‌راکه به دنبال استفاده از تجهیزات مورد نیاز تحقیقات خود بودند اما شناختی از وضعیت تجهیزات موجد در کشورشان را نداشتند، آگاه کند.

وی افزود :بهبود زیرساخت تحقیق و آزمایش و جلوگیری از هزینه‌های چندباره برای خرید تجهیزات تکراری ، و به نوعی واسطه‌ی میان آنان و آزمایشگاه مورد نیاز پژوهشگران، از مزیت‌هایی است که کرمی از آن‌ها نام می‌برد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان این‌که پژوهشی که بتواند به حل مشکلی منجر شود یکی از پیش‌نیازهای اساسی کار فناروانه است گفت: این شبکه آزمایشگاهی نیز در راستای نگاهی که معاونت علمی و فناوری به ایجاد زیست بوم مساعد فناوری، پژوهش‌های کاربردی دارد و کارآفرینی دارد، توانست با راه‌اندازی این شبکه آزمایشگاهی راه را برای رفع نیاز مبرم بسیاری از محققان و پژوهشگران به تجهیزات مورد نیازشان هموار کند.

باشگاهی با بیش از 10هزار عضو

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و باشگاه مشتریانش را راهی برای گرد هم آوردن جمعی از پژوهشگران، محققان و شرکت‌هایی که از خدمات این شبکه استفاده می‌کنند عنوان کرد و گفت: خدمات متنوعی از تخفیف‌های مختص گروه‌های عضو این باشگاه، تا برگزاری نشست‌های تخصصی ارائه کرده است، تسهیلاتی که توانسته استقبال قابل توجه از این شبکه آزمایشگاهی را به همراه داشته باشد.

به اعتقاد کرمی، فراتر از 10 هزار نفری شدن باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نشان می‌دهد مأموریت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در زمینه‌سازی استفاده‌ی طیف گسترده‌تر فعالان عرصه پژوهش و فناوری از خدمات کیفی و استاندارد موجود سراسر کشور به خوبی هموار شده است.

وی گفت: رشد صعودی اعضای این باشگاه طی روندی مستمر و از آغاز فعالیت این باشگاه در شهریور 94  یک پیام قابل توجه را در خود دارد که چیزی جز یک گام جلوتر رفتن در شکل‌گیری محیط مناسب کسب و کار نیست.

به گفته‌ی کرمی، در بازه زمانی فصل بهار سال جاری، 2000 عضو به اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی اضافه شده است که نسبت به بازه‌ی مشابه در سال گذشته رشدی 71 درصدی را نشان می‌دهد؛ این در حالی است که روند رشد استقبال از این باشگاه در دوره‌های پیشین نیز روندی صعودی داشته است.

چه کسانی می‌توانند عضو این باشگاه شوند؟

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: اعضای باشگاه را شرکت های دانش‌بنیان، اساتید، نخبگان، گروه‌های پیش بینی شده توسط  ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی و دیگر گروه‌های معرفی شده از صندوق‌های حمایتی و دیگر دستگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

مشاوررییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که تسهیلاتی که در این باشگاه، به گروه‌های مختلف عضو ارائه می‌شود متنوع و گوناگون است اما تخفیف استفاده از خدمات یکی از رایج‌ترین آن‌هاست، اظهار کرد: خدمتی که در عمومی ترین حالت آن، دریافت‌کنندگان تسهیلات تحت عنوان « طرح ویژه  عضویت در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی از 15 درصد تخفیف تا سقف ده میلیون ریال خدمت آزمایشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: به همین ترتیب گروه‌های دیگر عضو این باشگاه به فراخور شرایط و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با شبکه، از درصدهای بالاتری تخفیف استفاده از خدمات آزمایشگاه‌ها برخوردار می‌شوند.

اما راه ورود به این باشگاه، سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری است که متقاضیان پس از ثبت نام، در صورت دارا بودن شرایط، بر اساس گروه‌های عضو باشگاه به عضویت در می‌آیند و از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای هریک از گروه‌های عضو این باشگاه بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز