به منظور فراهم کردن فرصت بیشتر برای فناوران و پژوهشگران؛

چالش نوآوری ساخت سلول باتری لیتیوم تمدید شد

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۸:۰۱:۴۰
کد خبر: ۵۸۲۲۶۸
چالش نوآوری ساخت سلول باتری لیتیوم تمدید شد
مهلت ثبت‌نام در چالش‌ نوآوری «طراحی و ساخت سلول باتری لیتیومی» به ‌منظور فراهم کردن فرصت بیشتر برای تکمیل و ارسال طرح‌ها از سوی فناوران و پژوهشگران، تا پنجم مردادماه سال جاری تمدید شد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محققان دانشگاهی، فناوران و شرکت‏ های دانش‏ بنیان علاقمند به شرکت در این چالش نوآوری تا این تاریخ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این برنامه نسبت به ثبت طرح پیشنهادی خود اقدام کنند.
چالش نوآوری طراحی و ساخت سلول باتری لیتیومی که از سوی کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری شبکه باتری نانو ایران (شبنا) و شرکت توسعه منابع انرژی توان برگزار می‌شود، به ‌دنبال یافتن راهکارهایی عملی برای ساخت و توسعه باتری‌های لیتیومی در داخل کشور است. 
این برنامه که از پانزدهم اردیبهشت ماه فرآیند ثبت‏ نام مرحله اول آن‌ آغاز شده ‌است، طی دو مرحله برگزار می شود؛ در مرحله اول به هر یک از طرح ‏های منتخب از سوی ستاد توسعه فناوری نانو 30 میلیون ریال تسهیلات آزمایشگاهی برای تولید نمونه‌ اولیه و تکمیل مستندات فنی و اقتصادی تعلق می گیرد و برندگان راهی مرحله دوم می شوند. 
در مرحله دوم هر شرکت‌کننده باید نمونه اولیه‌ای مطابق با طرح پیشنهادی خود ارائه کند؛ پذیرفته‌شدگان این مرحله می‌توانند برای ساخت نمونه آزمایشگاهی از بستر تجهیزات ساخت سلول در شرکت توسعه منابع انرژی توان استفاده کنند.
برنده نهایی این چالش علاوه بر دریافت جایزه نقدی 100 میلیون ریالی و تسهیلات تجاری ‌سازی، فرصت همکاری با شرکت توسعه منابع انرژی توان به منظور تجاری‌سازی نمونه آزمایشگاهی خود تا مرحله تولید انبوه و صنعتی را خواهد داشت. 
علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت نام، شرایط ارسال طرح و جوایز) به پایگاه اینترنتی چالش مراجعه کنند.

نظر شما