در همایش روسای ادارات لجستیک سازمان امداد و نجات عنوان شد؛

ناوگان لجستیک پویا لازمه نیل به اهداف هلال احمر

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۳:۴۸:۱۲
کد خبر: ۵۸۲۵۸۶
ناوگان لجستیک پویا لازمه نیل به اهداف هلال احمر
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی معاونت لجستیک و همچنین تلاش های روسای ادارات لجستیک این سازمان در هلال‌احمر استان‌ها تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مرتضی سلیمی در همایش روسای ادارات لجستیک هلال‌احمر در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان امداد و نجات برگزار شد، گفت: جا دارد تا از پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی معاونت لجستیک و همچنین زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی روسای ادارات لجستیک در هلال‌احمر استان‌ها تقدیر و تشکر کنم.

همچنین سعید متانی، معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات در جمع معاون و مدیران معاونت لجستیک و آمادگی سازمان و روسای ادارات لجستیک کشور، اظهار کرد: وجود یک ناوگان لجستیک پویا و پایدار از الزامات نیل به اهداف ذاتی جمعیت هلال‌احمر در پاسخگویی به‌موقع و مناسب در حوادث و سوانح است و به عبارتی این مهم نقشی چون ستون فقرات برای امداد و نجات کشور بر عهده دارد.

او افزود: برپایه تعاریف بین‌المللی، 70 درصد موفقیت یک عملیات امداد و نجات منوط به آمادگی ناوگان لجستیک (انبارها و سیستم ترابری) است؛ از این‌رو معاونت لجستیک و آمادگی تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا با ارایه راهکارهای عملیاتی در جهت نیل به این اهداف هلال‌احمر، گام‌های موثری بردارد.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات با تاکید بر تمرکززدایی و رویکرد دستیابی به سیستم‌های انباری مکانیزه، گفت: نگهداری کالاهای امدادی بر اساس روش چیدمان باکس پالت، استفاده از لیفتراک با توجه به توزیع متوازن تجهیزات و تقویت مناطق حادثه‌خیز با رویکرد پاسخگویی به موقع و مناسب در حوادث و سوانح، از سیاست‌های اصلی این معاونت است.

او آغاز اجرای این روش برنامه‌ریزی لجستیکی را از شعبات جمعیت هلال‌احمر عنوان و خاطرنشان کرد: شعب مرتبط با حوادث در مراحل اولیه پاسخگویی به سوانح، نقش مهمی بر عهده دارند و در مراحل بعدی شهرستان‌های معین، استان قرار داشته و در صورت لزوم سازمان امداد و نجات به عنوان فرماندهی ارشد حادثه با پاسخگویی مناطق 9گانه در سطح فرا منطقه‌ای و ملی وارد عمل خواهد شد.

نظر شما