پیگیری های «برنا» در خصوص یک گزارش؛

بهزیستی «کوچه مرگ» را نمی شناسد/ پیگیری ها به بعد موکول شد/ بوی تعفن اعتیاد در شوش

۱۳۹۶/۰۴/۱۶ - ۱۰:۵۸:۵۸
کد خبر: ۵۸۳۱۹۱
بهزیستی «کوچه مرگ» را نمی شناسد/ پیگیری ها به بعد موکول شد/ بوی تعفن اعتیاد در شوش
معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی از وجود کوچه مرگ در دل پایتخت ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

دکتر محسن روشن پژوه،  معاون پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در خصوص وجود کوچه مرگ واقع در میدان شوش گفت: من همچنین جایی را نشنیده ام اما پیگیری خواهم کرد. یکی از برنامه های اصلی ما در بحث اعتیاد برنامه های کاهش آسیب است و برنامه های کاهش آسیب شامل ارایه خدمات کاهش آسیب در مراکز خدمات گذری یا همان vip ها یا همان تیم های سیاری هستند که در محله یا مناطق پرخطری که معتادین تجمع دارند می روند و یک سرپناه به عنوان سرپناه شبانه داریم برای افرادی که بی خانمان هستند و جایی ندارند که بروند و می توانند شب ها از آن استفاده کنند.

وی در مورد مراکز تحت پوشش بهزیستی در منطقه شوش تهران گفت: در استان بزرگ تهران و همچنین منطقه شوش نیز ما تیم های vip برای زنان و همچنین تیم های سیار به صورت مستقل داریم و وابسته به vip ها هستند یعنی تیم هایی که دو نفر دو نفر یک وعده غذای سرد و وسایلی برای پانسمان و رسیدگی به زخم و سرنگ و سوزن و بقیه ابزارهای مربوط به کاهش آسیب به محله می روند و یک شلتر در همان حوالی میدان شوش داریم و نیاز به گسترش داریم.

روشن پژوه در مورد تقویت انجمن های حامی ترک اعتیاد گفت: برنامه داریم که انشالله این ها را به کمک انجمن ها تقویت کنیم و با توجه به اینکه مسئولیت ماده 16 و مدیریت مراکز هم به عهده ما قرار گرفته است و در سازمان بهزیستی کشور آن را با الگوی طرح تحول نظام مدیریت معتادین بی خانمان تلفیق می کنیم و انشالله در آنجا سیستم و تیم های سیاری را تقویت می کنیم.
روشن پژوه افزود: 16 مرکز و 11 سرپناه شبانه داریم. همچنین 16 تیم سیار که در این کار فعال هستند. در تهران موبایل سنتر نیز اضافه شده است یعنی مراکزی هستند که در ون ها حضور دارند که تعدادشان به 50 عدد می رسد. همچنین مراکز اختصاصی بانوان داریم که فعال هستند.

گفتنی است، چند روز پیش گزارشی مبنی بر وجود کوچه ای موسوم به کوچه مرگ در حوالی میدان شوش، در این خبرگزاری منتشر شده بود. متن کامل گزارش را می توانید در لینک زیر بخوانید.

http://www.borna.news/fa/tiny/news-581205

 

نظر شما