هشدار یک متخصص تغذیه درباره مصرف خوراکی های خطرناک؛

این مواد غذایی شما را به مرگ نزدیک می کند!

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۸:۰۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۴۴۶۲
این مواد غذایی شما را به مرگ نزدیک می کند!
ما غذا می خوریم تا در سلامت بتوانیم به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهیم، اما برخی از غذاها هستند که ممکن است برای سلامتی ما ضرر داشته باشند و به بدن ما آسیب های جدی بزنند.

دکتر احتشامی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در مورد این مواد غذایی گفت:این مواد غذایی در صورتی که به میزان زیادی مورد مصرف قرار بگیرند بصورت تدریجی می‌توانند باعث بیماری‌های جدی و یا حتی مرگ ما شوند. بسیار از مردم نمی دانند چه مواد غذایی را استفاده می کنند و همین باعث به وجوود آمدن مشکلات جدی می شود.در ادامه با برخی از این مواد غذایی آشنا می شویم.

گوجه فرنگی

مراقب برخی گوجه فرنگی ها باشید!این ماده غذایی نوعی گلیکو آلکالوئید به نام سولانین تولید می‌کنند که ترکیبی سمی برای انسانها و حیوانات است. البته گفتنی است این ماده سمی در گوجه فرنگی هایی وجود دارد که تقریبا نرسیده اند و رنگ سبز دارند.مصرف این ماده غذایی می تواند سردرد و اسهال به همراه داشته باشد. 

برنجِ مانده

بسیاری از افراد نمی‌دانند که خوردن برنجی که از دیشب مانده باعث بروز چه مشکلاتی در بدن آنها خواهد شد. در صورتی که برنج پخته را شب هنگام در دمای اتاق نگهداری کنید باکتری‌ای به نام باسیلوس سرئوس در آن رشد می‌کند. این باکتری مواد سمی‌ای تولید می‌کند که باعث گرفتگی عضلات و اسهال و تهوع شدید در افراد می‌شود. هرچه برنج پخته شده بیشتر در دمای اتاق نگهداری شود احتمال بیشتری وجود دارد که با خوردن آن دچار بروز مسمومیت‌های شدید شوید. پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن از برنج تازه پخته شده استفاده کنید.

شکلات‌های مارس

این شکلات که در ایران نیز به وفور یافت می‌شود یکی از ناسالم ترین شمش‌های شکلاتی (شکلات بار) موجود در بازار است و بیش ازهزارواحد کالری دارد.تا چند دقیقه پس از خوردن این شکلات خوشمزه به دلیل کاهش جریان خون به مغز، احتمال سکته بسیار بالا می‌رود. شکلات‌های مارس به شدت برای سلامتی شما خطرناک هستند. اما در صورتی که علاقه زیادی به خوردن شکلات دارید پیشنهاد می‌کنیم که از شکلات‌های سیاه یا تلخ استفاده کنید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز