در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

پشت پرده فیلترینگ سایت های استارتاپی

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۸:۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۸۴۴۷۴
پشت پرده فیلترینگ سایت های استارتاپی
دلیری گفت: فیلترینگ شرکت های استارتاپی دخالتی در روند کار آن ها ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  علیرضادلیری معاون توسعه و مدیرت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص فیلترینگ سایت های فین تکی گفت: سایت این شرکت های استارتاپی به لحاظ ساز و کار دچار مشکل نیست و با صحبت ها و جلساتی که داشته ایم به زودی فیلترینگ آن ها رفع می شود.

او توضیح داد: فعالیت های فین تکی برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار مهم است، پس از پیگیری های ما مشخص شد که بحث ها مربوط به داده گستری بوده و صرفا ذیل بحث جرایم فضای مجازی قرار گرفته اند. 

 دلیری ادامه داد: پس از پیگیری ها مشخص شد این شرکت ها اقدام به تبلیغ در سایت هایی کرده اند که به لحاظ قانونی تبلیغ در آن ها ممنوع است، اما محتوای سایت های فین تک دچار هیچ مشکلی نبوده است.

معاون توسعه و مدیرت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: با صحبت هایی که با مدیرکل فناوری اطلاعات و بانک آی تی وهمچنین قوه قضاییه داشته ایم تصمیم بر این شده است که روند رسیدگی دادگستری دخالتی در فعالیت های فین تک نداشته باشد.

او در پایان با بیان اینکه این مشکل در روز های آتی رفع می شود گفت: تصمیم بر این است که دستور العمل هایی نوشته شود و فعالیت سایت شرکت های استارتاپی  بر اساس آن تعریف شود تا جلوی پیش آمدن مشکلاتی از این دست گرفته شود.

نظر شما
پرونده ویژه